Magistrala de Metrou Gara de Nord- Aeroport Otopeni : Guvernul prelungește acordul de împrumut cu Japonia. Secțiunea Băneasa -Otopeni va fi construită din banii luați încă din 2010 (peste 300 milioane de euro)

Statie metrou sursa g4

Acordul de împrumut semnat cu Guvernul Japoniei în 2010 pentru finanțarea lucrărilor la Magistrala de metrou Gara de Nord- Otopeni (M6) va fi prelungit, un Proiect de Hotărâre de Guvern fiind programat astăzi, pe agenda Executivului. În 10 martie 2010 România a luat un împrumut de peste 300 de milioane de euro de la Guvernul Japoniei pentru construirea metroului care să asigure legătura Aeroportului Otopeni cu Bucureștiul, însă contractele pentru cele două secțiuni, Gara de Nord -Băneasa respectiv Băneasa (stația Tokyo) – Aeroport nu sunt semnate. Cele 300 de milioane de euro din creditul nipon vor asigura finanțarea pentru proiectarea și execuția secțiunii II Băneasa – Otopeni, primul tronson al M 6 având finanțare de la Comisia Europeană, peste 500 de milioane de Euro. Pentru primele șase stații, contractul pentru proiectarea și execuția lucrărilor de structură la stații și galerii ar urma să fie semnat cu turcii de la Alsim Alarko săptămâna viitoare, termenul programat este 15 februarie în timp ce pentru secțiunea 2, Tokyo -Otopeni la licitația pentru structuri au depus oferte trei firme, toate din Turcia :

1. ALSIM ALARKO SANAYI TESISLERI VE TICARET A.S. Ofertant lider YUKSEL PROJE A.S. C
2. DOGUS INSAAT VE TICARET A.S. Ofertant lider
TEKFEN İNŞAAT VE TESISAT A.Ş. (TEKFEN CONSTRUCTION & INSTALLATION CO., INC.) Ofertant CONCELEX
3. GÜLERMAK AĞIR SANAYI İNŞAAT VE TAAHHÜT A.Ş. Ofertant lider 3TI PROGETTI ITALIA – INGEGNERIA INTEGRATA S.P.A. Tert si subcontractant TPF GETINSA EUROESTUDIOS SL. Tert si subcontractant
SOMET Ofertant VERTATEL INTERNATIONAL
Cele șase stații ale tronsonului II Băneasa -Otopeni sunt finanțate din Creditul Japonez, după cum Economedia a arătat aici.
Licitaţia are o valoare estimată de 1,3 miliarde lei şi include doar lucrările la structura de rezistenţă, staţii, galerii tuneluri, fără a cuprinde arhitectura, instalaţiile electromecanice şi calea de rulare, acestea urmând să facă obiectul unei noi licitaţii, valoarea estimată fiind de aproape 500 de milioane de lei. O a treia licitaţie va fi pentru sistemul siguranţă şi de automatizare, deci trei licitaţii, trei riscuri de contestaţii şi întârzieri, aşa s-a întâmplat pe M 5 Drumul Taberei. Costul pentru întregul proiect este de 2,38 miliarde lei. 
,,M 6 este prima linie de transport public de mare capacitate, care face legătura între Nordul și Sudul Bucureștiului, prima magistrală care leagă direct Capitala de localitățile din Ilfov (Otopeni- București-Jilava)
M6 este o ramificație din Magistrala M4 Străulești – Gara de Nord – Palatul Parlamentului – Eroii Revoluției – Gara Progresu. Prin implementarea proiectelor de metrou M4 și M6 se asigură funcționalitatea completă a acestei investiții, locuitorii din Sudul Capitalei având acces direct în zonele de Nord ! ” explica Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *