Renault ar putea amâna planurile de a-și lista la bursă divizia de automobile electrice Ampere

Renault Union Motors Sursa foto: Renault

Încetinirea cererii pentru automobile electrice, creşterea concurenţei venite din China şi volatilitatea de pe pieţele bursiere complică planurile grupului auto francez Renault de a lista la bursă divizia de automobile electrice Ampere, au declarat pentru Reuters mai multe surse din apropierea acestui dosar, conform Agerpres.

Două din aceste surse au dezvăluit că Renault intenţionează să obţină o evaluare mai mare pentru divizia Ampere prin intermediul unei oferte publice iniţiale (IPO) dar este puţin probabil să demareze o listare dacă evaluare finală va scădea sub şapte miliarde de euro. O altă sursă a spus că limita inferioară acceptată de Renault ar putea fi apropiată de şase miliarde de euro.

Însă condiţiile de pe piaţă ar face un IPO la Ampere, operaţiune programată a avea loc în primăvara lui 2024, după ce iniţial se vorbea de a doua jumătate a lui 2023, dificil de derulat chiar şi la evaluări de şapte sau şase miliarde de euro, susţin sursele.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

Mai multe companii europene, inclusiv DKV Mobility, producătorul german de cutii de viteze Renk şi firma franceză Planisware, au renunţat recent la planurile lor de a se lista la bursă, citând condiţiile dificile de pe piaţă, în contextul în care mai mulţi constructori auto, inclusiv Tesla, au avertizat că vânzările de automobile electrice încetinesc.

Unii analişti au pus sub semnul întrebării speranţele directorilor de la Renault de a obţine o evaluare de până la 10 miliarde de euro pentru divizia Ampere iar unii au sugerat că proprietarul Dacia ar trebui să analizeze alte opţiuni pentru a strânge numerar.

IPO-ul de la Ampere face parte dintr-un amplu plan de restructurare a grupului Renault lansat de directorul general Luca de Meo. Planul include şi separarea afacerilor din domeniul motoarelor pe combustie într-un parteneriat cu constructorul chinez Geely şi gigantul petrolier saudit Aramco precum şi revizuirea alianţei cu producătorul auto japonez Nissan.

Un manager de fonduri din Europa a spus că având în vedere condiţiile dificile de pe piaţă, Renault ar trebui să se întrebe dacă evaluările pe care investitorii sunt dispuşi să le ofere pentru Ampere justifică un IPO.

Luca de Meo a spus în luna septembrie că listarea la bursă ar putea evalua Ampere undeva între opt şi zece miliarde de euro, peste actuala capitalizare de piaţă a constructorului auto francez, de 9,55 miliarde de euro. Însă analiştii de la UBS susţin că Ampere ar avea o evaluare cuprinsă între trei şi patru miliarde de euro, avertizând că Renault este unul din producătorii auto cei mai expuşi la avansul competitorilor chinezi în Europa. De asemenea, analiştii de la Barclaysau evaluat recent Ampere la cinci miliarde de euro, în timp ce analiştii de la Bernstein au trimis o scrisoare deschisă lui Luca de Meo în care îi sugerează că ar trebui să renunţe la IPO-ul de la Ampere şi în schimb să vândă participaţia de 28% la Nissan pentru a strânge numerar.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: