EXCLUSIV Schaeffler din Brașov a trimis angajații în șomaj tehnic

Schaeffler Romania 1

Schaeffler România, parte a grupului german care este unul dintre cei mai mari producători de componente auto din lume, a trimis angajații din Cristian, de lângă Brașov, în șomaj tehnic, săptămâna trecută și săptămâna aceasta, conform informațiilor obținute în exclusivitate de Economedia. Compania a confirmat situația pentru Economedia, fără a detalia numărul de angajați și perioada implementării măsurii. Schaeffler este unul dintre cei mai mari angajatori din România, cu aproape 5.000 de angajați.

„În contextul provocărilor globale de pe piață care afectează diverse sectoare, Schaeffler România a fost nevoită să implementeze măsuri temporare, inclusiv șomaj tehnic. Deși aceste decizii sunt dificile, ele au ca scop asigurarea capacității competitive pe termen lung a operațiunilor noastre și protejarea unui număr cât mai mare de locuri de muncă în această perioadă. Colaborarea strânsă cu angajații și părțile interesate pentru a gestiona cele mai bune rezultate posibile este esențială pentru noi, în special în aceste momente. Suntem optimiști cu privire la viitor și așteptăm cu interes realizarea fuziunii planificate cu Vitesco Technologies, care ne va face „mai puternici împreună”, inclusiv în România”, au transmis reprezentanții Schaeffler România, la solicitarea Economedia.

Grupul german de mașini și piese auto Schaeffler a raportat o scădere de aproape 30% a profitului de bază, în al doilea trimestru din acest an, din cauza unei scăderi a veniturilor în divizia sa de rulmenți și soluții industriale, în special în Europa și China.

Grupul Schaeffler a fost afectat de o încetinire a producției la nivel global și a declarat că a observat o cerere mai slabă din partea industriei din Europa în al doilea trimestru și o concurență sporită în China pentru rulmenți pentru turbine eoliene, scria Reuters, recent. Europa este cea mai mare piață a Schaeffler, reprezentând aproximativ 45% din vânzările sale de anul trecut. Indicatorii grupului sunt în concordanță cu cifrele slabe ale PIB-ului din al doilea trimestru din China, cu comenzile industriale slabe din Germania și cu indicatorii de recesiune din SUA, a explicat un analist pentru Reuters.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Schaeffler fuzionează în prezent cu producătorul bavarez de sisteme de transmisie Vitesco Technologies, care are de asemenea afaceri în România.

Cele două entități au avertizat asupra cererii scăzute din partea producătorilor auto. În această perioadă, piața este afectată de vânzări mai slabe de mașini în Europa și de o concurență acerbă a producătorilor chinezi. În același timp, producătorii de europeni de tradiție își fac loc din ce în ce mai greu și pe piața chineză, putând risca și contramăsuri pe această piață dacă UE adoptă tarife pentru mașinile electrice chinezești.

În special industria auto germană este afectată în această perioadă. Companiile amenință cu reduceri istorice de locuri de muncă. Gigantul auto german Volkswagen ar putea închide fabrici. Reglementările de mediu ale UE se întețesc. Iar veniturile scad și în alte sectoare ale industriei.

Schaeffler deține locații de producție și în România. Din 2002 compania produce în România, la Brașov, componente pentru industria auto și rulmenți grei pentru aplicații industriale, cu aproximativ 5.000 de angajați.

Schaeffler România a avut anul trecut afaceri de 3,9 miliarde lei (plus de 11%), un profit de 36,3 milioane lei (scădere de 61%) și, deși numărul de angajați a scăzut cu circa 200 de persoane, compania este în continuare printre cei mai mari (aproximativ) 30 de angajatori din România, cu 4.905 de angajați. Vitesco Technologies România, companie care de asemenea va fi integrată în grupul Schaeffler, a înregistrat o cifră de afaceri de 2,1 miliarde de lei, în 2023 (creștere de 19% față de 2022), cu un număr mediu de 1.457 angajați și un profit net dublu, de 6,1 milioane de lei.

Recent, conducerea Schaeffler România, cu sediul la Brașov, a fost preluată de Marius Pricop, director fabrică Industrie 2. Acesta îi succedă lui Ștefan Gulacsi-Gologan, care a preluat poziția de COO pentru divizia de business Liniar Motion la nivel global, în cadrul Grupului Schaeffler.

Grupul german Schaeffler a avut afaceri globale de 16,3 miliarde de euro şi peste 84.000 de angajaţi în 2023. Grupul Schaeffler este deținut de bogata familie cu același nume care îi are ca principali reprezentanți pe Maria-Elisabeth Schaeffler-Thumann și fiul său, Georg F. W. Schaeffler.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: