Nestle și Danone văd o încetinire a creșterilor de prețuri în 2024 după doi ani de scumpiri puternice

Produse Nestle Sursa foto: Nestle.ro

Două dintre cele mai importante companii de bunuri de consum din lume, Danone și Nestle, au declarat joi că vor încetini creșterea prețurilor în 2024, după doi ani de creșteri care i-au determinat pe cumpărători să caute alternative mai ieftine pentru produse de bază precum iaurtul și cafeaua, scrie Reuters.

Dar Danone, care deține mărci precum apa Evian și iaurtul Activia, a avertizat că prețurile vor crește în continuare, invocând necesitatea de a compensa costurile cu forța de muncă și prețurile de transport.

Comentariile lor urmează după ce rivalul britanic Unilever, producătorul înghețatei Ben & Jerry’s și al săpunului Dove, care a declarat, de asemenea, în această lună că majorările de prețuri vor începe să se atenueze.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

Industria bunurilor ambalate a lovit cumpărătorii cu prețuri mai mari de mai bine de doi ani, invocând creșteri ale costurilor cu inputurile care au început odată cu pandemia COVID-19 și au fost exacerbate de invazia Rusiei în Ucraina.

Totul, de la uleiul de floarea-soarelui la transportul de marfă, s-a scumpit, afectând lanțurile de aprovizionare globale și alimentând o criză prelungită a costului vieții.

“Nu mai văzusem un astfel de vârf de inflație din 1973, 1974”, a declarat joi directorul general al Nestle, Mark Schneider, în cadrul unei convorbiri cu jurnaliștii. Firma elvețiană, producătoare a cubulețelor Maggi, a napolitanelor de ciocolată KitKat și a cafelei Nescafe, este cea mai mare companie de alimente ambalate din lume.

Investitorii și analiștii și-au exprimat îngrijorarea că firmele împing prea departe creșterile de prețuri și le-au recomandat să se concentreze mai mult pe marketing și inovație, în condițiile în care grijile legate de costul vieții ajută mărcile mai ieftine ale retailerilor să fure cote de piață.

Prețurile mai mari și-au pus amprenta asupra capacității marilor mărci de a concura, iar directorul executiv al Unilever, Hein Schumacher, a declarat la începutul acestei luni că “competitivitatea companiei rămâne dezamăgitoare”.

Cu toate acestea, în acest trimestru, companiile au declarat că prețurile pentru 2024 vor crește într-un ritm mult mai lent, pe măsură ce recuperează costurile mai mari.

“Prețurile vor fi mult mai mici în acest an decât anul trecut”, a declarat Schneider de la Nestle. “Creșterea care va continua în acest an va fi mult mai mult bazată pe volum și mix”, a adăugat el, spunând că acest lucru va fi probabil “destul de răspândit”.

Directorul general al Danone, Antoine de Saint-Affrique, a fost mai cumpătat, afirmând în timpul unei teleconferințe privind rezultatele că “ne aflăm într-o lume a încetinirii inflației”, dar că va exista în continuare “volatilitate”.

“Ne așteptăm să avem o componentă de preț în creșterea noastră, aceasta va fi diferită în funcție de regiuni”, a spus Saint-Affrique.

Schumacher de la Unilever a declarat la începutul acestei luni: “Vom continua să vedem inflație și în 2024. Aș spune că va reveni la niveluri normale – când spun normale, mă refer undeva între 2,5-3%”.
 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: