Grupul suedez IKEA pregăteşte angajaţi din call centere care să devină consilieri de design interior, în condiţiile în care cel mai mare retailer de mobilier din lume vrea să ofere mai multe servicii de amenajare a locuinţei şi să transfere solicitările obişnuite ale clienţilor către un bot cu inteligenţă artificială denumit Billie, transmite agenția Reuters, citată de Agerpres.
În luna aprilie a acestui an, IKEA şi-a extins serviciile de design interior în Marea Britanie şi SUA, după ce anterior a lansat acest serviciu în unele părţi din Europa, Australia, Emiratele Arabe Unite şi alte părţi ale lumii. În Marea Britanie de exemplu, clienţii plătesc 25 de lire sterline (31,44 dolari) pentru o convorbire video cu durata de 45-60 de minune în care beneficiază de sfaturi de design interior şi li se sugerează o listă de produse, dar pot plăti şi 125 de lire sterline pentru trei consultaţii de design al spaţiului de lucru, un plan al etajului şi vizualizări 3D.
Ingka, entitatea care deţine 90% din magazinele de mobilă IKEA din întreaga lume, susţine că, începând din 2021, a pregătit 8.500 de angajaţi care să lucreze în call centere drept consilieri de design interior, în timp ce bot-ul cu inteligenţă artificială denumit Billie, lansat tot în 2021, a gestionat 47% din solicitările clienţilor adresate call centerelor în ultimii doi ani.
“Suntem hotărâţi să consolidăm angajabilitatea la Ingka, prin învăţarea şi dezvoltarea de-a lungul vieţii precum şi pentru a accelera crearea de noi locuri de muncă”, a declarat managerul de resurse umane de la Ingka Group, Ulrika Biesert. Întrebată dacă utilizarea crescută a inteligenţei artificiale ar putea duce la reduceri de personal în cadrul companiei, Ulrika Biesert a răspuns: “Noi nu vedem acest lucru acum”.
Vânzările prin telefon sau video de produse şi servicii via canalul de design interior de la distanţă pus la punct de Ingka s-au ridicat la 1,3 miliarde de euro, adică 3,3% din veniturile totale realizate de Ingka Group în anul financiar 2022. Responsabilii grupului au declarat pentru Reuters că intenţionează să crească această pondere până la 10% în 2028, în cadrul unei strategii care vizează cucerirea clienţilor din generaţia Gen Z.
Comparativ, vânzările online de produse via site-ul web IKEA s-au ridicat la 9,9 miliarde de euro, adică 25% din vânzările totale Ingka în anul financiar care s-a încheiat la 31 august 2022.
Investiţiile în servicii digitale realizate de IKEA, care în paralel a demarat o expansiune de două miliarde de euro în SUA, sunt destinate să ţină pasul cu rivalul Wayfair, care luna trecută a lansat ‘Digital Design Studio’, un chioşc în cadrul magazinelor care permite cumpărătorilor să vizualizeze stilurile de mobilier graţie unei redări digitale a unei camere.
Pe piaţa locală, la începutul acestei luni IKEA a deschis la Timişoara al treilea magazin al său din România.