IKEA își schimbă strategia de vânzări și înglobează Inteligența Artificială în afaceri

IKEA Timisoara (1)

Grupul suedez IKEA pregăteşte angajaţi din call centere care să devină consilieri de design interior, în condiţiile în care cel mai mare retailer de mobilier din lume vrea să ofere mai multe servicii de amenajare a locuinţei şi să transfere solicitările obişnuite ale clienţilor către un bot cu inteligenţă artificială denumit Billie, transmite agenția Reuters, citată de Agerpres.

În luna aprilie a acestui an, IKEA şi-a extins serviciile de design interior în Marea Britanie şi SUA, după ce anterior a lansat acest serviciu în unele părţi din Europa, Australia, Emiratele Arabe Unite şi alte părţi ale lumii. În Marea Britanie de exemplu, clienţii plătesc 25 de lire sterline (31,44 dolari) pentru o convorbire video cu durata de 45-60 de minune în care beneficiază de sfaturi de design interior şi li se sugerează o listă de produse, dar pot plăti şi 125 de lire sterline pentru trei consultaţii de design al spaţiului de lucru, un plan al etajului şi vizualizări 3D.

Ingka, entitatea care deţine 90% din magazinele de mobilă IKEA din întreaga lume, susţine că, începând din 2021, a pregătit 8.500 de angajaţi care să lucreze în call centere drept consilieri de design interior, în timp ce bot-ul cu inteligenţă artificială denumit Billie, lansat tot în 2021, a gestionat 47% din solicitările clienţilor adresate call centerelor în ultimii doi ani.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

“Suntem hotărâţi să consolidăm angajabilitatea la Ingka, prin învăţarea şi dezvoltarea de-a lungul vieţii precum şi pentru a accelera crearea de noi locuri de muncă”, a declarat managerul de resurse umane de la Ingka Group, Ulrika Biesert. Întrebată dacă utilizarea crescută a inteligenţei artificiale ar putea duce la reduceri de personal în cadrul companiei, Ulrika Biesert a răspuns: “Noi nu vedem acest lucru acum”.

Vânzările prin telefon sau video de produse şi servicii via canalul de design interior de la distanţă pus la punct de Ingka s-au ridicat la 1,3 miliarde de euro, adică 3,3% din veniturile totale realizate de Ingka Group în anul financiar 2022. Responsabilii grupului au declarat pentru Reuters că intenţionează să crească această pondere până la 10% în 2028, în cadrul unei strategii care vizează cucerirea clienţilor din generaţia Gen Z.

Comparativ, vânzările online de produse via site-ul web IKEA s-au ridicat la 9,9 miliarde de euro, adică 25% din vânzările totale Ingka în anul financiar care s-a încheiat la 31 august 2022.

Investiţiile în servicii digitale realizate de IKEA, care în paralel a demarat o expansiune de două miliarde de euro în SUA, sunt destinate să ţină pasul cu rivalul Wayfair, care luna trecută a lansat ‘Digital Design Studio’, un chioşc în cadrul magazinelor care permite cumpărătorilor să vizualizeze stilurile de mobilier graţie unei redări digitale a unei camere.

Pe piaţa locală, la începutul acestei luni IKEA a deschis la Timişoara al treilea magazin al său din România.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: