Livrările globale de smartphone-uri din acest an sunt pe cale să fie cele mai slabe din ultimul deceniu, a arătat Counterpoint Research într-un raport publicat joi și citat de CNBC. Piața e trasă în jos de SUA și China.
Cu toate acestea, Apple ar putea deveni cel mai mare jucător din domeniul smartphone-urilor în acest an, în funcție de livrări, deoarece vânzările sale de iPhone high-end rămân rezistente, a adăugat raportul.
Măsurând cererea așteptată, livrările nu sunt echivalente cu vânzările și reprezintă numărul de dispozitive pe care vânzătorii de smartphone-uri le trimit comercianților cu amănuntul.
Counterpoint Research a precizat că se așteaptă ca livrările de smartphone-uri în 2023 să scadă cu 6% de la an la an, până la 1,15 miliarde de dispozitive.
“Asia este unul dintre obstacolele majore în calea unei creșteri pozitive, deoarece turbulențele opresc redresarea economică anticipată pentru China la începutul anului, iar regiunea mai largă se confruntă cu o intensificare a declinurilor pe piețele emergente”, a precizat Counterpoint în raportul său.
În acest an, economia Chinei a avut probleme și nu s-a ridicat la nivelul așteptărilor de redresare rapidă, în timp ce consumatorii rămân prudenți în privința cheltuielilor.
Achizițiile de smartphone-uri din China, care obișnuiau să ajungă la o medie de 450 de milioane de dispozitive pe an la apogeu, s-au redus la 270 de milioane pe an – contribuind ca o cauză majoră în spatele declinului vânzărilor globale de smartphone-uri, a declarat Karn Chauhan, analist senior la Counterpoint Research, pentru CNBC prin e-mail.
America de Nord continuă să frâneze redresarea globală, cu o primă jumătate de an “dezamăgitoare” care pregătește regiunea pentru scăderi de două cifre pe întregul an, se arată în raportul Counterpoint.
“În pofida forței de pe piața forței de muncă și a scăderii inflației, consumatorii ezită să își modernizeze dispozitivele, împingând ratele de înlocuire pentru SUA și la nivel global la niveluri record”, a precizat firma de cercetare.
‘Apple se află într-o poziție bună’
Segmentul premium al pieței, cu dispozitive cu prețuri mai mari, a rămas destul de rezistent, în pofida unei scăderi a livrărilor globale de smartphone-uri.
Apple se pregătește să lanseze următorul său smartphone emblematic – iPhone 15 – în septembrie. Acest lucru ar putea oferi companiei o apariție puternică la sfârșitul anului, potrivit Counterpoint.
“Dar urmărim Q4 (al patrulea trimestru) cu interes, deoarece lansarea iPhone 15 este o fereastră pentru operatorii de telefonie pentru a fura clienți de mare valoare. Iar cu acea mare bază instalată de iPhone 12 disponibilă, promoțiile vor fi agresive, lăsând Apple într-o poziție bună”, a declarat Jeff Fieldhack, director de cercetare pentru America de Nord la Counterpoint Research, conform CNBC.
Articolul integral AICI