SONDAJ Patru din zece consumatori ar apela la instrumente de tip ChatGPT pentru activităţile de la locul de muncă, iar trei din zece pentru sfaturi de sănătate sau wellness

chatgpt, inteligenta artificiala, openAI, tehnologie, viitor, chatbot Sursa foto: Unsplash / Levart Photographer

Patru din zece consumatori globali (44%) sunt dispuşi să utilizeze inteligenţa artificială conversaţională, precum ChatGPT, pentru a finaliza activităţi la locul de muncă, potrivit ediţiei a 17-a a raportului anual „Life Trends”, publicat de Accenture. În acelaşi context, 42% dintre respondenţi au afirmat că sunt dispuşi să apeleze la instrumente de inteligenţă artificială conversaţională pentru recomandări de produse, iar 33% pentru a primi sfaturi în materie de sănătate şi wellness, relatează Agerpres.

Potrivit raportului de specialitate, reducerea calităţii sau a cantităţii (shrinkflation), declinul serviciilor (skimpflation), deficienţe în servicii pentru clienţi şi abonamente nedorite duc la sentimentul că mărcile îşi încalcă în tăcere promisiunile.

Pe acest fond, peste trei sferturi dintre cei chestionaţi (77%) au declarat că sunt familiarizaţi cu inteligenţa artificială conversaţională, iar 35% consideră că design-urile aplicaţiilor sunt indistincte, un sentiment care creşte la aproape 40% în rândul celor cu vârste între 18 şi 24 de ani.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

De asemenea, aproape o treime dintre consumatori spun că tehnologia le-a complicat viaţa la fel de mult pe cât le-a simplificat-o, 31% susţin că notificările constante controlează utilizarea tehnologiei personale, 27% fac referire la algoritmi, în timp ce alţi 27% notează că responsabilă este atracţia derulării nesfârşite.

Totodată, în privinţa planurilor, raportul citat arată că 48% dintre indivizi se gândesc la proiecte pentru viaţa lor pe mai puţin de 12 luni înainte sau deloc.

Realizatorii cercetării punctează faptul că, în ultimii trei ani, s-a observat o scădere în valoarea acordată unor repere tradiţionale, cum ar fi căsătoria (de la 30% la 21%), absolvirea unei facultăţi (de la 30% la 24%) şi mutarea din casa părintească (de la 23% la 17%).

„Aceste noi perspective vor genera viziuni diferite asupra produselor şi serviciilor. Afacerile care se adaptează, creează experienţe simple care contestă normele şi susţin unicitatea oamenilor vor rămâne relevante pentru consumatorii în continuă evoluţie”, se menţionează în document.

Raportul Accenture a intervievat, în luna august a acestui an, 15.227 de persoane din 21 de ţări. Prognoza anuală de referinţă identifică tendinţele digitale emergente şi acţiunile pe care trebuie să le întreprindă afacerile în 2024, prin intermediul aportului şi a informaţiei obţinute prin colaborarea cu reţeaua globală a designerilor, creatorilor, tehnologilor, sociologilor şi antropologilor Accenture Song.

Accenture este o companie globală de servicii profesionale, cu aproximativ 733.000 de angajaţi care deservesc clienţi din peste 120 de ţări.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: