Asociația Moldova vrea Autostradă: CNAIR riscă să piardă finanțarea din PNRR pentru primul lot al Autostrăzii Unirii (A8) / Ministrul Grindeanu, „absolut convins” de semnarea contractului până la sfârșitul lunii, deși CNAIR nici măcar nu a desemnat câștigătorul

Autostrada Unirii A 8 prelungire desemnare constructori loturi PNRR noi termene 25 și 31 iulie Sursa Foto : Ministerul Transporturilor

Ministerul Transporturilor riscă să piardă finanțarea europeană din PNRR pentru primul lot al Autostrăzii Unirii (A8), atrage atenția Asociația civică Moldova vrea Autostradă. CNAIR a ratat deja trei termene pentru desemnarea constructorului, deși jalonul din PNRR stabilește semnarea contractului cel mai târziu la sfârșitul anului și mai ales finalizarea lucrărilor până în august 2026 cu un termen „strâns” în calendarul PNRR: 6 luni proiectare și 24 luni execuție. Ultimul termen asumat de CNAIR, 19 octombrie nu a fost respectat, iar noul termen estimat în SEAP este 17 noiembrie. Pe 1 octombrie, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu se declara „absolut convins” de semnarea contractului până la sfârșitul lunii după cum Economedia a scris aici.

Asociația Moldova vrea Autostradă spune că singurul scenariu posibil pentru semnarea contractului la termen ar fi să nu se depună contestații, deși sunt opt oferte (n.r. toți sunt considerați constructori puternici).

„AVERTISMENT PUBLIC – Risc major de ratare a finanțării unei secțiuni din Autostrada A8 !!!

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

Asistăm cu stupefacţie la o nouă amânare inexplicabilă raţional a termenului de atribuire a licitației pe secțiunea 1 Târgu Mureș-Miercurea Nirajului, lot inclus pentru finanțare din PNRR şi a cărei execuţie trebuie finalizată până în vara anului 2026. Deşi termenul inițial pentru evaluarea calificării ofertei, evaluarea tehnică și financiară a fost 24 mai 2023, ulterior acesta s-a amânat pentru luna septembrie, apoi pentru 19 octombrie 2023, ca acum să avem un nou termen – 17 noiembrie 2023. În aceste condiţii avertizăm public atât CNAIR, cât şi Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii că fereastra de oportunitate a finalizării etapei de Proiectare + Execuție pentru capătul vestic reprezentând 24,4 km de drum rapid se restrânge foarte mult în scenariul fără contestații.

Reamintim că se conturează aproape 6 luni de întârziere în etapa de licitație, durata Contractului va fi de 30 luni de la eliberarea Ordinului de Începere Lucrări, iar data publicării anunțului de licitație a fost acum 10 luni, pe 29.12.2022. Mai mult, contractul de execuţie trebuie semnat cel târziu la 31.12.2023 !!!

Nu înţelegem nici apatia şi lipsa de disponibilitate pentru şedinţele de progres organizate de către reprezentanţii CNAIR împreună cu proiectanţii, autorităţile publice locale, societatea civilă şi parlamentarii interesaţi de proiectele de infrastructură mare din regiunea Moldovei, şi acestea fiind amânate în mod repetat în ultimele luni. Situaţia este total nemulţumitoare, per ansamblu toate proiectele din această regiune înregistrând întârzieri importante, fiecare astfel de întâlnire de progres având drept scop identificarea potenţialelor cauze de întârziere şi soluţionarea lor din timp, stimularea şi sprijinirea proiectanţilor pentru a se încadra în termenele contractuale şi transparentizarea acestui proces în scopul informării corecte şi corelat cu realitatea existentă a publicului larg.

Menţionăm că nici la această dată nu avem contractul semnat pe Lotul 3 Pietroasele – Buzău din autostrada A7! România şi regiunea Moldovei au şansa unor finanţări din fonduri europene care însă sunt disponibile cu respectarea unor termene foarte clare, asumate în mod oficial de către autorităţi şi de Guvernul României, de aceea solicităm public urgentarea tuturor etapelor procedurale şi reluarea întocmai şi la timp a şedinţelor de progres”, arată Asociația.

„Au fost depuse opt oferte pentru proiectarea și execuția Secțiunii I a A8 (Târgu Mureș – Miercurea Nirajului și legătură la A3):

1. Asocierea Duna Group International Kft (lider de asociere) – A-Hid Zrt. – Ing Service SRL – Duna Construcții RO SRL (Ungaria – România);
2. Makyol Insaat Sanayi Turizm Ve Ticaret AS (Turcia);
3. Mapa Insaat Ve Ticaret AS (Turcia);
4. Nurol Insaat Ve Ticaret AS (Turcia);
5. Asocierea Ozaltin Insaat Ticaret Ve Sanayi AS (lider de asociere) – Bog’Art SRL (Turcia – România);
6. Strabag SRL (Austria);
7. Tekfen İnşaat Ve Tesisat AŞ (Turcia);
8. Webuild SPA – Milano (Italia).

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Sunt atat de multe proiecte care nu au constructor desemnat, incat chiar nu mai conteaza unul in plus.
    Stimabilii din CNAIR cam dorm pe ei, poate ar trebui treziti cumva.
    Nevoia de infrastructura rutiera moderna in Romania este atat de mare incat nu se mai poate astepta cu lunile sau cu anii pana cand somnorosii se decid asupra unui constructor.
    Trezirea, dragilor! E dulce somnul pe banii publici, dar nu mai e timp de pierdut.

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.