Producătorul danez de difuzoare și televizoare high-end Bang & Olufsen este încrezător că poate sfida o încetinire în sectorul bunurilor de lux, în parte pentru că “bogații vor deveni și mai bogați”, scrie Financial Times.
Bang & Olufsen, care îi are printre clienții săi pe muzicienii Alicia Keys și Lenny Kravitz, încearcă să devină un jucător important în domeniul luxului, în ciuda vânzărilor slabe în rândul grupurilor de produse premium. Un boom de trei ani în ceea ce privește cererea de lux s-a încheiat în ultimele luni, deoarece clienții au redus cheltuielile pentru articole scumpe.
Directorul executiv Kristian Teär a declarat că retailerul, ale cărui boxe Beolab 90 costă 110.000 de lire sterline, nu are concurență semnificativă în spațiul premium este un avantaj care “ne va face mai rezistenți în perioadele de criză”, deși a recunoscut că trebuie să crească gradul de conștientizare a mărcii.
“Dacă te duci la bijuterii, ai câteva mărci, dacă te duci la modă, ai câteva mărci, dacă te duci la mașini, ai câteva mărci”, a spus el în timpul unui interviu acordat în această săptămână la noul magazin Bang & Olufsen din Londra. “În domeniul luxului audio, nu există nimeni altcineva”.
El se află într-o campanie de recrutare a cumpărătorilor din Generația Z și din generația mileniului, cu o înclinație pentru design și tehnologie, care ascultă din ce în ce mai mult muzică în streaming, precum și a persoanelor bogate care “nu vor să aibă ceva urât” în casele lor și “au suficiente fonduri”. Bang & Olufsen își vinde produsele în 400 de locații, inclusiv în magazinele proprii și în concesiunile altor comercianți cu amănuntul.
“Cei bogați vor deveni doar mai bogați și … știm că vor să se exprime și ei și nu vor să aibă ceea ce au toți ceilalți”, a spus el.
“Motivul pentru care nu suntem mai mari decât suntem este pentru că am încercat să fim peste tot pentru toată lumea tot timpul, iar noi ne chinuiam. Acum, direcția este stabilită, obiectivul este clar, știm ce facem, iar acesta este și motivul pentru care înregistrăm o creștere bună în Londra, deoarece încercăm să servim clienții pe care îi vizăm.”
Compania a fost fondată în 1925 și a dezvoltat unul dintre primele aparate de radio produse în masă care puteau fi conectate la priză, fără a fi nevoie de o baterie.
A avut parte de un parcurs accidentat în timpul pandemiei, când vânzările s-au prăbușit pe măsură ce lumea s-a oprit și lanțurile de aprovizionare au deraiat, dar și-a revenit pe măsură ce oamenii au cheltuit banii pe gadgeturi. Cu toate acestea, a înregistrat venituri de 2,75 miliarde de coroane daneze (400 milioane de dolari) pentru anul care s-a încheiat în luna mai, ceea ce reprezintă o scădere de 7% față de anul precedent.