Taxe de turism, interdicții de autobuz și TikTok: Cum abordează orașele populare din Europa problema supraaglomerării (Eurnoews)

Venetia pixabay.com

De la Veneția la Amsterdam, interdicțiile de circulație a autobuzelor și influencerii TikTok contribuie la reducerea numărului de turiști, relatează Euronews.

Autorizarea europeană a călătoriilor online ETIAS a fost amânată până în 2025. Această cerință restricționează călătorii din țările din afara UE în 30 de națiuni europene, inclusiv Franța, Germania, Grecia, Italia, Portugalia și Spania. Solicitările vor aduce 7 euro fiecare, însumând sume considerabile.

În timp ce orașele europene populare continuă să se confrunte cu provocările turismului excesiv în 2024, ele aleg să treacă dincolo de soluțiile financiare oferite de taxele de turism. Aceste destinații implementează acum strategii inedite și inovatoare care vizează nu doar gestionarea mulțimilor, ci și conservarea patrimoniului cultural, protejarea mediului și menținerea calității vieții locuitorilor, conform Euronews, care face o trecere în revistă a unor astfel de măsuri.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

Amsterdam

Amsterdam își crește taxa de turism la 12,5% din costul cazării în 2024. Acest lucru înseamnă că o cameră medie de 120 de euro va avea o taxă potențială de 15 euro pe noapte. În creștere de la 7% în prezent, aceasta este cea mai mare rată din Europa. Creșterea se aplică tuturor unităților, de la hoteluri și pensiuni până la campinguri.
2024 înseamnă, de asemenea, măsuri suplimentare pentru combaterea turismului excesiv în Amsterdam. Orașul a interzis intrarea în centrul orașului a autobuzelor cu o greutate de peste 7,5 tone, cu excepția celor care beneficiază de scutiri speciale, și a majorat taxa pentru pasagerii navelor de croazieră care vizitează orașul pentru o zi de la 8 la 14 euro de persoană.

De asemenea, capitala Țărilor de Jos a interzis deschiderea de noi pensiuni în anumite cartiere centrale pentru a contribui la rezolvarea problemei tot mai mari a locuințelor.

Parisul impune o creștere fără precedent a taxei de turism

Taxa de turism din Paris crește cu 200% în 2024. Potrivit rețelei de știri France24, majorarea face parte din planul guvernului de a finanța îmbunătățiri în transportul public.

Orașul va găzdui Jocurile Olimpice din 2024, între 26 iulie și 11 august, atrăgând atenția la nivel mondial. Hotelurile din Paris și-au majorat deja tarifele pentru durata evenimentului. Majorarea taxelor va ridica și mai mult costul de ședere în Paris. Dar va combate ea turismul excesiv?

În loc de restricții, limitări și interdicții, Franța intenționează să adopte o abordare pozitivă. “Dacă vrem să decongestionăm siturile supraaglomerate, trebuie să scoatem în evidență alte destinații și alte rute turistice”, a declarat Olivia Grégoire, ministrul delegat pentru IMM-uri, comerț, artizanat și turism al Franței, într-un interviu acordat publicației Le Figaro.

Țara adoptă o abordare inedită pentru a aborda problema supraturismului în 2024. Prin implicarea influencerilor din social media pentru a evidenția zonele mai puțin vizitate, speră să scadă interesul pentru destinațiile mai cunoscute. Înțelegând influența semnificativă pe care o exercită aceste persoane, guvernul francez dorește să folosească rețelele sale extinse pentru a direcționa turiștii către experiențe unice, în afara drumurilor bătute, precum eco-lodges franceze sau locuri de glamping.

Veneția înăsprește reglementările privind tururile de grup

În calitate de sit al Patrimoniului Mondial UNESCO, Veneția încă simte presiunea turismului excesiv, în ciuda interzicerii navelor de croazieră mari în 2021.

Pentru a combate afluxul de vizitatori zilnici, orașul italian testează o nouă taxă de acces pentru turiștii care vizitează fără a rămâne peste noapte. Fiecare vizitator plătește 5 euro pe zi, între orele 8.30 și 16.00. Orașul va testa această taxă timp de 10 zile în lunile mai, iunie și iulie 2024. În funcție de rezultate, orașul speră să implementeze modificări în 2025.

Veneția a anunțat, de asemenea, pe site-ul său oficial, că va limita grupurile de turiști care se plimbă la 25 de persoane și va interzice difuzoarele, deoarece acestea din urmă cauzează deranj.Această măsură va intra probabil în vigoare la 1 iunie, ceea ce se potrivește cu campania sa Detourism, care vizează promovarea unei Veneții mai puțin cunoscute de către vizitatori.Veneția s-ar putea alătura Romei și Florenței în ceea ce privește limitarea numărului de proprietăți de închiriere pe termen scurt, ceea ce se aliniază la eforturile naționale mai ample din Italia.În iunie 2023, Ministerul italian al Turismului a dezvăluit primul proiect de lege propus pentru reglementarea închirierilor turistice pe termen scurt în întreaga Italie, inclusiv a anunțurilor Airbnb.

Plafonul zilnic pentru vizitatorii Acropolei din Atena

În septembrie 2023, ministrul grec al culturii, Lina Mendoni, a anunțat un plafon zilnic de 20.000 de vizitatori pentru Muzeul Acropole din Atena. Media anterioară era de 23.000 de vizitatori pe zi. Noul program este în perioada de probă până la 1 aprilie.

Acesta urmează exemplul multor alte locații europene care au introdus plafoane zilnice de turiști în anii precedenți, cum ar fi Louvre din Paris, Franța; Parcul Național Calanques din Marsilia, Franța; Villa de Balbianello de lângă Lacul Como, Italia; sau orașul vechi din Dubrovnik, Croația.

Portugalia are în vedere noi măsuri pentru companiile de croazieră care nu respectă reglementările
La sfârșitul lunii decembrie 2023, Carlos Moedas, primarul Lisabonei, a anunțat o nouă taxă de turism de 2 euro de persoană pentru toți pasagerii navelor de croazieră, aceeași taxă pe care o plătește fiecare client al unui hotel.

El a adăugat că veniturile din această taxă “vor fi folosite pentru a curăța orașul, pentru a avea spații verzi și reprezintă o strategie pentru viitorul orașului”. Noile taxe intră în vigoare la 1 ianuarie 2024.

Portugal News relatează că primarul a precizat că, dacă operatorii de croazieră nu se conformează, este pregătit să își folosească autoritatea pentru a le face intrarea mai dificilă. Acest lucru ar putea însemna măsuri suplimentare în 2024, inclusiv restricții privind mobilitatea autobuzelor lor.

Aceasta se aliniază cu anunțul de sfârșit de an al Turismo de Portugal (Consiliul de Turism al Portugaliei), care a plasat sustenabilitatea și autenticitatea în prim-planul strategiei sale de promovare pentru 2024. Această abordare include evidențierea eco-lodges din Portugalia și multe alte experiențe de călătorie durabile și autentice.

În plus, aceștia vor utiliza pentru prima dată și TikTok, cu scopul de a inspira oamenii prin mai multe canale să exploreze diversele regiuni ale Portugaliei dincolo de farmecul urban al Lisabonei.

Dublin este dornic să își sporească numărul de turiști

În timp ce anumite orașe europene continuă să fie destinații de călătorie populare, merită să luați în considerare alte orașe care oferă experiențe la fel de uimitoare, dar mai puțin aglomerate. Aceste destinații alternative oferă oportunități unice de a explora și de a vă bucura fără provocările turismului excesiv. Acestea chiar au luat măsuri pentru a atrage mai mulți turiști în 2024.În decembrie 2023, aeroportul din Dublin a făcut un pas important în direcția extinderii capacității sale pentru a găzdui numărul tot mai mare de călători.Aeroportul a depus o cerere de creștere a plafonului său de capacitate anuală de pasageri de la 32 de milioane la 40 de milioane. Această mișcare este un indiciu al așteptărilor Dublinului de a crește numărul de vizitatori în Insula de Smarald.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: