Piaţa autoturismelor noi din Marea Britanie a raportat cea mai bună lună martie din ultimii cinci ani, respectiv din 2019, pe fondul cererii ridicate pentru flote de vehicule, a anunţat joi Asociaţia Producătorilor şi Comercianţilor de Automobile din Regatul Unit (SMMT), transmite Reuters, citat de Agerpres.
Luna trecută, vânzările de maşini noi au crescut cu 10,4%, la 317.786 unităţi, vânzările de flote au urcat cu aproximativ 30%, dar cererea privată a scăzut cu 7,7%, pe fondul dobânzilor mari şi al costurilor de trai ridicate, care afectează cheltuielile de consum.
În martie, Dacia a vândut 4.993 de vehicule pe piaţa britanică, în creştere cu 22,44% faţă de perioada similară din 2023, când a înmatriculat 4.078 de unităţi.
În topul celor mai bine vândute modele în martie se află Nissan Qashqai, Ford Puma, Kia Sportage, Nissan Juke şi Audi A3
Deşi înmatriculările de vehicule electrice pe baterii (BEV) au ajuns la un nivel record în martie, cota lor de piaţă a scăzut cu un punct procentual faţă de perioada similară din 2023. SMMT a cerut noi măsuri de stimulare pentru cumpărători pentru a spori vânzările de vehicule prietenoase cu mediul.
Vânzările de vehicule electrice pe baterii au crescut luna trecută cu 3,8%, cele pe benzină cu 9,2%, iar cele pe motorină au scăzut cu 2,7%.
„Piaţa continuă să crească, alimentată de investiţiile în flote, după doi ani în care au fost probleme de aprovizionare. Cererea privată redusă şi scăderea cotei de piaţă a vehiculelor electrice arată dificultăţile cu care ne confruntăm”, a apreciat directorul general al SMMT, Mike Hawes.
În primele trei luni din acest an, vânzările de maşini noi în Marea Britanie au urcat cu 10,4%, la 545.548 de unităţi.
În perioada ianuarie-martie 2024, Dacia a vândut 8.325 de vehicule pe piaţa britanică, în creştere cu 9,87% faţă de perioada similară din 2023, când a înmatriculat 7.577 de unităţi. În topul celor mai bine vândute modele în primele trei luni din acest an se află Ford Puma, Nissan Qashqai, Kia Sportage, Nissan Juke şi Audi A3.
Marea Britanie rămâne a doua mare piaţă auto din Europa, în urma Germaniei, dar înaintea Franţei, Italiei şi Spaniei.