Comisia Europeană a desemnat luni platforma de rezervări hoteliere Booking drept ”gatekeeper”, ceea ce înseamnă că societatea care o controlează trebuie să respecte reguli mai dure privind protecția datelor clienților, potrivit unui comunicat al executivului european.
În paralel, Comisia a demarat o investigație de piață pentru a evalua dacă platforma X, fosta Twitter, se califică drept gatekeeper.
În urma desemnării sale, Booking are acum la dispoziție șase luni pentru a se conforma obligațiilor, ceea ce înseamnă că trebuie să ofere mai multe opțiuni și mai multă libertate utilizatorilor finali.
Comisia Europeană a luat la țintă marile platforme tehnologice și verifică dacă acestea respectă legislația privind concurența și libertatea clienților de a alege serviciile pe care le doresc.
În cazul în care un gatekeeper nu respectă obligațiile stabilite de DMA, Comisia poate impune amenzi de până la 10% din cifra de afaceri totală la nivel mondial a companiei, care pot ajunge până la 20% în cazul unor încălcări repetate. În cazul încălcărilor sistematice, Comisia este, de asemenea, împuternicită să adopte măsuri corective suplimentare, cum ar fi obligarea unui gatekeeper să vândă o afacere sau părți din aceasta sau interzicerea achiziționării de servicii suplimentare legate de nerespectarea sistemică.
Alphabet, Amazon, Apple, ByteDance, Meta și Microsoft sunt cele șase mari companii de tehnologie pe care Comisia Europeană le-a încadrat deja în categoria ”gatekeepers”.