Renault a anunţat că va dezvolta împreună cu o companie de inginerie chineză viitoarele maşini Twingo

twingo electric Foto: Renault

Producătorul auto francez Renault a anunţat că va dezvolta împreună cu o companie de inginerie chineză viitoarele maşini Twingo, care vor costa mai puţin de 20.000 euro (21.676 dolari), în condiţiile în care firmele auto europene vor să producă vehicule mai ieftine şi mai mici pentru a concura cu rivalii din China, transmite agenția Reuters, citată de Agerpres.

“Dezvoltarea Twingo avansează cu rapiditate, intenţionăm să dezvoltăm acest model în doi ani. Dezvoltarea Twingo va fi realizată cu un partener de inginerie chinez, pentru a îmbunătăţi costurile şi a scurta perioada până la lansarea modelului. Proiectul este condus de Ampere. Proiectul de design şi inginerie avansată este realizat în Franţa, iar producţia va fi în Europa, aşa cum am planificat”, a precizat un purtător de cuvânt al Ampere, divizia de vehicule electrice a Renault.

Renault şi rivalul german Volkswagen au pus capăt discuţiilor pentru a dezvolta în comun o versiune electrică accesibilă a modelului Twingo, a declarat luna aceasta, pentru Reuters, directorul general de la Renault, Luca de Meo.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

“Am dorit, de asemenea, să arăt că industria europeană poate lucra împreună ca o echipă şi cred că asta este o oportunitate ratată, dar ar putea să apară altele”, a spus Luca de Meo, confirmând informaţiile apărute anterior pe surse.

Renault a precizat că decizia de a alege un partener din China pentru o versiune sub 20.000 euro a modelului Twingo nu are legătură cu decizia anterioară privind Volkswagen.

Producătorii auto europeni vor să producă vehicule mai mici, care să coste mai puţin de 20.000 euro, pentru a concura cu branduri chineze ca BYD.

Principalii producători mondiali de vehicule electrice (EV) sunt din China şi se extind rapid pe piaţa europeană, punând presiune pe firme ca Renault să-şi scadă costurile şi să accelereze lansarea noilor modele pe piaţă. Producătorii chinezi de vehicule electrice au redus perioada de dezvoltare pentru noile vehicule la o medie de 2,5 ani, aproximativ jumătate din cât au nevoie în mod obişnuit companiile auto.

La finele anului trecut, Renault a anunţat că va lansa un nou Twingo electric, denumit Legend, care se va comercializa pentru mai puţin de 20.000 de euro iar directorul financiar Thierry Pieton a spus că obiectivul este democratizarea pieţei automobilelor electrice. Ulterior, în luna aprilie, sursele citate de Reuters au dezvăluit că Renault a început lucrările de inginerie la o versiune mai accesibilă a modelului său electric Twingo, producţia urmând să demareze în doi ani în Slovenia. Pentru a accelera lansarea Twingo, inginerii vor reduce numărul de componente cu 20%, folosind mai multe componente generice, a declarat Gilles Le Borgne, şeful departamentului de tehnologie de la Renault. O altă sursă, familiară cu planurile Renault de a produce în masă noul Twingo în 2026, a declarat că modelul va fi asamblat la uzina Novo Mesto din Slovenia, unde este acum produsă actuala maşină electrică Twingo ZE.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: