Licitația pentru măsuri de siguranță pe Transalpina a fost publicată în SEAP. Durata de execuție este de 12 luni

turism romania transfagarasa foto pixabay

CNAIR a publicat licitația pentru măsuri de siguranță pe Transalpina  a fost publicată în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP), în valoare de 46,9 milioane lei. Durata de construcție este de 12 luni.

Transalpina a fost redeschisă vineri, 16 iunie, iar pentru tronsonul Piscu Negru – Bâlea Lac – Bâlea Cascadă se estimează reluarea circulației săptămâna aceasta.

Compania de Drumuri a anunțat că va monta în această vară plase de protecție și bariere dinamice în zonele unde cad stânci pe DN 7 C – Transfăgărășan, între Bâlea Cascadă și Bâlea Lac, anunță Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRPD) Brașov.

„Începând din acestă vară pe Transfăgărășan veți putea circula în mai multă siguranță. După ani de zile în care căderile de stânci au cauzat probleme pentru siguranța circulației, DRDP Brașov a contractat lucrări ample de securizare a versanților stâncoși. Vom monta plase de protecție și bariere dinamice pe 3 dintre cele mai expuse zone dintre Bâlea Cascadă și Bâlea Lac pentru a stopa astfel căderile de pietre pe carosabil. Sperăm că în acest fel vom face mai plăcută călătoria celor care vor vizita în viitor Transfăgărășanul”, arată un mesaj al DRPD Brașov.

Contractul DRDP Brașov are o valoare de circa 17,7 milioane de lei și a fost atribuit în data de 13 februarie către constructorul Maristar (România) și către Extrem Construct. Contractul include trei loturi, iar principalele măsuri pentru siguranța rutieră sunt montarea unor plase foarte rezistente din oțel, ancore speciale în blocurile de piatră și sisteme de retenție cu panouri de înaltă rezistență care să blocheze căderea stâncilor pe carosabil sau peste mașini. Potrivit caietului de sarcini lucrările vor dura 7 luni și se vor efectua, în general, fără întreruperea circulației.

„În zona sectorului 3, kilometrii 132+590 – 132+890 (n.r. lângă Bâlea Lac) s-a produs un fenomen de tipul prăbușirii de material stâncos (rocă) fragmentele de stâncă desprinzându-se din taluz și căzând pe platforma drumului, afectând siguranța circulației. În urma prăbușirii acestor blocuri, profilul versantului a fost remodelat, nefavorabil pentru stabilitatea generală, întrucât pe versant au rămas numeroase alte blocuri de dimensiuni mari, în echilibru limită, gata să cadă pe platforma drumului. Lucrări propuse prin Proiectul Tehnic : sistem de ancorare cu plase din oțel de înaltă rezistență. Sisteme de retenție a blocurilor de piatră cu bariere flexibile pentru energii cinetice de impact cu 3000 kJ și 5000 kJ”, arată caietul de sarcini pentru asigurare versanți Bâlea Lac, Transfăgărășan.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.