Cheltuielile casnice pentru bunuri de larg consum (FMCG) au crescut, în România, cu 6,6%, în primul semestru din 2024 faţă de anul anterior, însă volumele achiziţionate de gospodării au stagnat la nivelul primelor şase luni din 2023, potrivit studiului Consumer Panel GfK România, citat de Agerpres.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Conform cercetării, în ansamblu s-au înregistrat scăderi importante de volume la anumite categorii de bază, precum: pâinea, uleiul, alimentele congelate, untul, cerealele pentru mic dejun, băuturi (cel mai mult la sucuri carbogazoase, cafea, băuturi energizante & izotonice, juice drinks şi cidru).

Datele centralizate de Consumer Panel Services GfK relevă faptul că rata inflaţiei în FMCG a fost de circa 3% în, în primul semestru din acest an, comparativ cu anul anterior.
Mai mult, 85% dintre cumpărătorii români s-au declarat îngrijoraţi de faptul că preţurile ar putea să crească în continuare, după cum dezvăluie cel mai recent val al raportului “Behavior Change”, lansat de Consumer Panel GfK. Astfel, patru din zece gospodării din România rămân în zona “budget squeeze”, fiind constrânse să-şi limiteze cheltuielile cu bunuri de larg consum pentru a se încadra în bugetul disponibil sau nici nu reuşesc să-şi acopere nevoile curente.

Analize Economedia

România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA

Un trend important din ultima perioadă este reprezentat de produsele aflate la promoţie. În acest sens, 23% din totalul achiziţiilor FMCG (cu excepţia Fresh Food), realizate de gospodării, în primele şase luni din 2024, au fost “la ofertă”, cu aproape patru puncte procentuale peste nivelul înregistrat în aceeaşi perioadă din 2023.

De asemenea, achiziţiile din hypermarketuri s-au majorat cu 4%, ca valoare, de la un an la altul şi a ajuns pentru prima dată sub pragul de 25% cotă de piaţă.

Potrivit sursei citate, pe reţeaua de Supermarketuri IKA (reţele internaţionale) s-a păstrat acelaşi trend descendent, în timp ce supermarketurile independente (lanţurile locale şi magazinele neafiliate unei reţele) au avansat cu un ritm de 14%, în perioada analizată, în principal datorită majorării coşului mediu de cumpărături.

Cel mai mare coş mediu de cumpărături se înregistrează în continuare în hypermarketuri, unde gospodăriile cheltuie, în medie, aproape 90 de lei la o vizită în magazin. În schimb, cumpărătorii români merg mai des în magazinele de tip discount decât în hypermarketuri.

La nivelul primelor şase luni din 2024, frecvenţa medie de cumpărare de la discounteri a depăşit-o pe cea înregistrată în supermarketuri.

Consumer Panel GfK este un studiu de tip continuu ce monitorizează comportamentul de cumpărare al gospodăriilor din România pe baza unui eşantion reprezentativ la nivel naţional, format din 6.000 de cumpărători. Datele sunt colectate prin scanarea codurilor de bare ale produselor aduse acasă, indiferent de canalul de achiziţie.

Panelul de consumatori GfK este activ pe piaţa românească de cercetare de peste 25 de ani. Consumer Panel Services GfK furnizează informaţii-cheie despre cine cumpără ce, unde, cât, cu ce frecvenţă şi de ce.

La începutul acestui an, compania a anunţat desprinderea de Grupul GfK şi finalizarea tranzacţiei cu YouGov – lider de piată în ceea ce priveşte opiniile, motivaţiile, dorinţele, dar şi obiceiurile media ale consumatorilor.