Prime Label Group, un producător de etichete din Europa Centrală și de Est (ECE), a achiziționat o participație de 100% în Grafoprint, o importantă afacere românească de tipărire. Această achiziție permite grupului să se extindă pe piața din România, depășindu-și în același timp obiectivul de vânzări de 100 de milioane de euro până la sfârșitul anului 2024, scrie AIN.
Prime Label, cu sediul central în Varșovia, este unul dintre cei mai importanți producători de etichete din Europa Centrală și de Est. Compania este parte a fondului de private equity Innova/6 al grupului Innova Capital, cu sediul în Polonia, care a mai investit în România în Optiblu, EMI Group, Netopia. Tranzacția marchează cea de-a șasea achiziție a Prime Label în cinci ani.
Actuala tranzacție este un alt pas în strategia sa de creștere pe termen lung, care consolidează poziția grupului ca lider regional în producția de etichete.
Intrarea pe piața românească va permite realizarea unor sinergii semnificative de costuri, potrivit companiei.
Grafoprint, fondată în 1991, este una dintre primele companii tipografice private din România. Compania oferă servicii complete de producție de etichete, de la design până la imprimare profesională folosind materiale de calitate superioară. Compania are sediul în comuna Giroc, județul Timiș), iar acționar majoritar este Radu Dimeca (44,6%). Compania a avut în 2023 afaceri de 32,7 milioane lei și un profit net de 456.622 lei, cu 70 de angajați.
„Cred că aducerea Grafoprint în cadrul Prime Label Group va aduce beneficii substanțiale. Apartenența la o rețea mai mare îi va consolida poziția pe piață și va permite sinergii de cumpărare. De asemenea, suntem nerăbdători să extindem gama de produse a Grafoprint cu noi tipuri de etichete în care Prime Label excelează, favorizând un schimb productiv de expertiză”, comentează Grzegorz Świderski, CFO al Prime Label.