Sphera Franchise Group, grup de food service, anunță că a încheiat primele nouă luni din 2024 cu un record de vânzări, de peste 1,14 miliarde lei, mai mari cu 6,4% față de aceeași perioadă a anului trecut. Profitul net normalizat la nivelul grupului a fost de 71,4 milioane lei în primele 9 luni ale anului (+66,3% fața de perioada similară din 2023) și reprezintă aproape 90% din profitul normalizat obținut în întregul an 2023.
Sphera a înregistrat o creștere importantă și la nivelul EBITDA normalizat, care s-a majorat cu
36,2% în primele nouă luni din 2024 față de perioada similară a anului trecut, până la 129
milioane lei.
Majoritatea veniturilor au fost generate în România, unde s-au înregistrat vânzări de 986,7 milioane lei, 86,3% din total, în timp ce piața din Republica Moldova a avut cea mai mare creștere, de 10,9% față de aceeași perioadă din 2023.
Cu cinci noi unități deschise de la începutul anului, KFC România își păstrează statutul de lider
în portofoliul Grupului Sphera, înregistrând în primele nouă luni creșteri de două cifre ale profitului net normalizat (+45,9%, până la 74,9 milioane lei) și EBITDA normalizat (+37,1%, până la 112 milioane lei), la vânzări totale de 840 milioane lei.
În Republica Moldova, KFC a deschis a treia unitate în luna septembrie, consolidând prezența
pe această piață unde brandul raportează progrese remarcabile. Profitului net normalizat a avut
un avans de aproape 29% și o marjă EBITDA de 19,3% în primele nouă luni din acest an.
KFC Italia continuă să crească într-un ritm moderat, cu un plus de 7,2% la nivelul profitului net
normalizat, până la 1,3 milioane lei, la vânzări de 140 milioane lei în ianuarie-septembrie 2024
comparativ cu aceeași perioadă din 2023.
Taco Bell își menține trendul de profitabilitate pe care s-a înscris în semestrul 2 al anului trecut,
când a atins pragul de rentabilitate, capitalizând după investiții continue în dezvoltare de la
intrarea sa pe piața din România. Profitul de 2,1 milioane lei și creșterea puternică a EBITDA de
83,8% în primele nouă luni comparativ cu perioada similară din 2023 confirmă capacitatea
brandului de a contribui pe termen lung la performanța Grupului.
În cazul Pizza Hut, la finalul celor nouă luni, pierderea din exploatare în restaurante
se situa la 0,3 milioane lei, o îmbunătățire cu 96,3% față de anul precedent. Mai mult, în
trimestrul trei, brandul a înregistrat un profit din exploatare la nivelul restaurantelor de
aproximativ un 1 milion lei și a redus pierderea netă la doar 0,9 milioane lei.
„Prin eficientizarea costurilor, am îmbunătățit semnificativ marjele de profit, consolidând capacitatea de a genera valoare adăugată pentru toți stakeholderii. Continuăm să ne mărim rețeaua de restaurante într-un ritm constant, dar extindem și portofoliul, pentru a asigura o bază largă și diversă, pe care să clădim creșterea viitoare. Suntem încrezători că abordarea noastră integrată, axată pe optimizarea operațiunilor
și valorificarea investițiilor strategice va susține performanța Grupului pe termen lung”, a
declarat Valentin Budeș, CFO, Sphera Franchise Group.
n octombrie, Grupul Sphera a achiziționat drepturile de franciză pentru Ciocolatitaliani, un
brand premium de produse pe bază de ciocolată. Acesta va fi dezvoltat într-o primă fază în
Italia, dar, și în România, ulterior, în funcție de performanță și de condițiile economice locale.
Pe parcursul primelor 9 luni din 2024, titlurile SFG s-au apreciat cu 53,7%, față de o creștere de
14,6% a indicelui BET, iar randamentul total al acțiunilor, incluzând dividendele plătite la 6 iunie
2024, a fost de 57,8%, comparativ cu o creștere de 22,3% a indicelui BET-TR. În același
interval de timp, lichiditatea a crescut semnificativ, volumul acțiunilor SFG tranzacționate fiind
dublu față de aceeași perioadă din 2023, în timp ce valoarea totală a tranzacțiilor s-a multiplicat
de aproape patru ori.