Gigantul american de îmbrăcăminte sportivă Nike și gigantul american de vânzare cu amănuntul Costco afirmă că se confruntă cu o lipsă de produse și cu întârzieri din cauza problemelor legate de lanțurile globale de aprovizionare, scrie BBC.
Nike a transmis că producția și livrarea adidașilor săi vor fi afectate până în primăvara anului viitor, deoarece se luptă cu probleme în transportul maritim și cu lipsa de lucrători din Asia.
Între timp, Costco a impus din nou limite asupra articolelor precum hârtia igienică, în contextul în care clienții au început din nou să își facă provizii pe fondul temerilor de Covid.
Nike a transmis joi că și-a redus perspectivele de vânzări pentru anul acesta din cauza întreruperilor continue.
„Nu suntem imuni la blocajele lanțurilor globale de aprovizionare care pun în discuție [producția] și mișcarea produselor în întreaga lume”, a spus directorul financiar al companiei, Matthew Friend.
Fabricile din Vietnam și Indonezia, care produc trei sferturi din adidașii companiei, au fost afectate de blocaje locale. Numai în Vietnam producția a fost oprită timp de 10 săptămâni anul acesta.
Între timp, timpul necesar pentru ca Nike să-și ducă produsele din Asia în America de Nord s-a dublat, de la aproximativ 40 la 80 de zile. Și timpii de tranzit au crescut în America de Nord, Europa și Orientul Mijlociu și Africa din cauza „congestiei portuare și feroviare și a penuriei de forță de muncă”.
Costco – un comerciant cu amănuntul – a transmis joi că a reimpus limitele la achizițiile de articole cheie, inclusiv hârtia igienică, apa îmbuteliată și unele produse de curățare.
Compania a spus că restricțiile se datorează parțial unei reapariții a cumpărăturilor făcute cu panică, dar și pentru se chinuie, de asemenea, să găsească camioane, șoferi și containere de transport pentru a duce marfă în magazine.
„Factorii care pun presiune pe lanțurile de aprovizionare și pe inflație includ întârzieri în porturi, lipsă de containere, întreruperi Covid, lipsa diferitelor componente, materii prime și ingrediente, presiuni ale costului forței de muncă și lipsa camioanelor și șoferilor”, a declarat directorul financiar al Costco, Richard Galanti.
De când s-au redeschis economiile, comercianții cu amănuntul din întreaga lume s-au confruntat cu întreruperi pe scară largă pe fondul creșterii cererii de importuri.
În SUA, acest lucru a dus la lipsa de jucării pentru copii, cherestea, haine noi și alimente pentru animale de companie, în timp ce cresc și prețurile de consum.
Mărci precum producătorul de jucării Hasbro și gigantul de îmbrăcăminte sport Adidas au avertizat despre potențialele blocaje ale aprovizionării odată cu sezonul crucial al sărbătorilor.