Ce este RedNote, aplicația pe care se mută „refugiații” de pe TikTok și cine este în spatele ei

RedNote Sursa foto: Dreamstime

Confruntați cu posibila pierdere a TikTok, sute de mii de oameni din Statele Unite au descărcat RedNote, una dintre cele mai populare aplicații de social media din China.

Aplicația, care înseamnă „Mica carte roșie”, a urcat marți pe prima poziție în App Store-ul Apple din SUA.

Denumită și Xiaohongshu, RedNote a fost, începând de marți, cea mai descărcată aplicație gratuită din Statele Unite în magazinul Apple, scriu New York Times și CNN.

Analize Economedia

software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR

Fondată în 2013, Xiaohongshu este una dintre cele mai mari platforme de social media din China, cu 300 de milioane de utilizatori, potrivit firmei de cercetare Qian Gua. Descrisă drept răspunsul Chinei la Instagram, aplicația a devenit deosebit de populară pentru schimbul de sfaturi privind călătoriile, machiajul și moda.

Aplicația permite utilizatorilor să partajeze videoclipuri scurte, precum și postări fixe, bazate pe text, care uneori atrag comentarii lungi, asemănătoare celor de pe Reddit. La fel ca TikTok, Xiaohongshu se bazează pe un algoritm proprietar, care recomandă conținuturi menite să îi facă pe oameni să continue să ruleze.

Dar, deși a acaparat piața chineză, nu a câștigat prea multă proeminență în afara lumii vorbitoare de chineză. Până acum.

De ce este Xiaohongshu peste tot?

Xiaohongshu crește în popularitate la nivel mondial în aceeași săptămână în care TikTok ar putea deveni offline în SUA.

Descărcările Xiaohongshu de pe telefoanele mobile din SUA aproape s-au triplat în ultima săptămână, comparativ cu cele șapte zile anterioare, a declarat marți pentru CNN firma de informații de piață Sensor Tower, cu sediul în San Francisco.

TikTok este văzut în magazinul de aplicații al unui iPhone pe 8 ianuarie 2025.

În decurs de două zile, peste 700.000 de utilizatori noi s-au alăturat Xiaohongshu, a raportat Reuters, citând o persoană apropiată de companie. CNN a contactat Xiaohongshu pentru comentarii.

Începând de miercuri, hashtag-ul „TikTok refugee” a adunat aproape 250 de milioane de vizualizări și peste 5,5 milioane de comentarii. Mulți dintre utilizatorii americani s-au alăturat ca un act de sfidare față de mișcarea Washingtonului asupra TikTok.

„Guvernul nostru și-a ieșit din minți dacă crede că vom suporta această interdicție TikTok”, a declarat un utilizator pe nume Heather Roberts într-un mesaj video pe Xiaohongshu, care a strâns peste 45 000 de aprecieri. „Mergem doar la o nouă aplicație chineză și iată-ne aici”.

„Acest lucru este mult mai bun decât TikTok”, a spus un alt «refugiat» autoproclamat într-un mesaj video. „Americanii vin aici … îmi pare atât de rău că ne veți urî, dar vă promit că vom face tot ce ne stă în putință”.

Cine se află în spatele RedNote

Xiaohongshu este operată de Xingyin Information Technology Ltd., care are sediul în Shanghai și este deținută de antreprenorii miliardari Charlwin Mao și Miranda Qu. Xingyin deține o participație minoritară într-o companie de consultanță și divertisment cu sediul în Henan, care este, de asemenea, finanțată de guvernul provincial, potrivit Wirescreen, o platformă de date.

Până în iulie anul trecut, Xiaohongshu a strâns aproape 1 miliard de dolari de la înființarea sa în urmă cu peste un deceniu, potrivit Crunchbase, de la investitori precum Alibaba, HongShan și Tencent, gigantul chinez al internetului care se află în spatele celei mai răspândite aplicații din țară, WeChat.

Xiaohongshu se adresează în principal persoanelor care vorbesc mandarina și, până săptămâna aceasta, era puțin cunoscută în afara Chinei, unde se află marea majoritate a utilizatorilor săi. În ultimele zile, compania a postat mai multe oferte de locuri de muncă pentru persoane care cunosc fluent limba engleză, în timp ce se străduiește să se adapteze afluxului de refugiați TikTok autointitulați.

Persoanele care s-au înghesuit să descarce aplicația în Statele Unite au declarat, în interviuri și pe aplicație, că doreau să arate că nu împărtășesc îngrijorările Washingtonului cu privire la legăturile TikTok cu China.

Dar, la fel ca ByteDance, Xiaohongshu este o companie privată care este obligată să respecte legislația chineză, inclusiv legile care i-ar cere să predea datele guvernului chinez dacă i se solicită acest lucru.

Sursa foto: Wisely W | Dreamstime.com

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.