Divergenţe majore între service-urile auto şi asigurători / Asociație patronală: Există tendinţa de a forţa service-urile să accepte preţuri sub nivelul sustenabil, ceea ce duce la compromisuri tehnice şi punerea în pericol a siguranţei rutiere

un mecanic sta in fata unei masini Sursa foto: Freepik / standret

Patronatul Operatorilor de Service Auto (POSA) reclamă „divergenţele majore” între companiile de asigurări şi servie-urile auto, într-un „sector esenţial pentru mobilitatea şi siguranţa cetăţenilor”. POSA consideră că, în loc să colaboreze în interesul asiguratului, cele două părţi se află într-o „permanentă dispută, alimentată de politici comerciale care prioritizează costurile minime în detrimentul calităţii reparaţiilor şi al siguranţei rutiere”. Potrivit lui Marian Lazar, prim-vicepreşedintele asociaţiei patronale, principala sursă a conflictului este încercarea asigurătorilor de a impune tarife de reparaţie nerealiste, care nu reflectă costurile reale ale pieselor, manoperei şi tehnologiilor moderne de reparaţie, transmite News.ro.

„Ne aflăm în faţa unei realităţi periculoase: asigurătorii sunt interesaţi doar de minimizarea costurilor, iar acest lucru afectează direct calitatea reparaţiilor. Există o tendinţă de a forţa service-urile să accepte preţuri sub nivelul sustenabil, ceea ce duce la compromisuri tehnice şi, implicit, la periclitarea siguranţei rutiere. În timp ce asigurătorii au reuşit să îşi externalizeze o mare parte a serviciilor de daune, în multe situaţii gratuit către unităţile reparatoare, aceleaşi optimizări nu pot fi
aplicate de service-uri, deoarece procesul de reparaţie implică un flux tehnologic dependent în proporţie de 90% de factorul uman” a declarat Marian Lazar.

Potrivit sursei citate, unul dintre marile paradoxuri ale pieţei auto din România este lipsa unor proiecte comune între asigurători şi service-uri care să aducă beneficii reale pentru asiguraţi, în condiţiile în care, în prezent, primează interesele comerciale ale asigurătorilor, care au ca „obiectiv exclusiv reducerea costurilor”.

Analize Economedia

software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR

„Nu se discută despre calitatea reparaţiilor, nu se pun bazele unui sistem care să asigure respectarea standardelor producătorilor auto, nu se ia în considerarea soluţia tehnică dată de unitatea reparatoare. În schimb, se impun soluţii rapide şi ieftine, de către angajaţi sau colaboratori ai asiguratorului, fără nicio analiză a impactului pe termen lung”, a adăugat Marian Lazar.

POSA consideră că, în loc să „prioritizeze siguranţa participanţilor la trafic”, companiile de asigurări „promovează politici care duc la reparaţii de calitate îndoielnică” prin promovarea conceptului ”regie proprie” şi folosirea unor piese neconforme, punând în pericol siguranţa auto.

„Când discutăm despre un vehicul avariat, nu vorbim doar despre o maşină, ci despre viaţa şi siguranţa oamenilor care circulă cu ea. Fiecare reparaţie făcută la standarde inferioare înseamnă un pericol real în trafic. Acest aspect ar trebui să fie în centrul preocupărilor atât pentru asigurători, cât şi pentru autorităţi”, subliniază Marian Lazar.

Un proprietar de sevice auto din Făgăraş afirmă că este obligat să menţină „preţurile jos, la limita supraveţuirii”, din cauza celor care „lucrează la negru, dar au pretenţii de la statul român la: autostrăzi, şcoli, grădiniţe şi servicii ca în străinătate”.

„Asta înseamnă pe scurt ”regia proprie” promovată de asiguratori. Ca să înţeleagă toată lumea: cei care lucrează cu bani veniţi din ”regia proprie” primesc 10 lei – le rămân 10 lei în buzunar. Cei care plătim taxe, salarii, autorizaţi, scule, utilaje, etc., dacă câştigăm 10 lei, ne rămân undeva la maximum 3 lei în buzunar”, punctează proprietarul service-ului auto.

Pentru a depăşi această situaţie conflictuală şi pentru a construi un sistem echitabil, POSA propune o serie de măsuri esenţiale: stabilirea unui mecanism de calcul al tarifelor de reparaţie bazat pe costurile reale ale materialelor, tehnologiilor şi manoperei, introducerea unor criterii clare de evaluare a calităţii reparaţiilor şi obligativitatea respectării standardelor producătorilor auto, crearea unui cadru legislativ care să protejeze asiguratul de practicile abuzive ale asigurătorilor şi să ofere garanţia unor reparaţii sigure, implementarea unor programe comune de educaţie şi informare privind siguranţa rutieră şi impactul reparaţiilor de calitate scăzută asupra participanţilor la trafic, anularea tuturor contractelor de service impuse de asigurători, astfel încât preţul orei de manoperă să fie stabilit liber, pe principiile pieţei economice şi garantat prin Constituţia României, cu supravegherea şi intervenţia directă a Consiliului Concurenţei pentru a preveni orice formă de monopol sau cartelare a pieţei de reparaţii auto.

„Avem nevoie de o schimbare de paradigmă. Nu putem discuta despre costuri fără să discutăm despre calitate şi siguranţă. Este momentul ca asigurătorii să înţeleagă că fiecare economie făcută în detrimentul unei reparaţii corecte poate avea consecinţe grave pe drumurile publice,” a conchis ing. Marian Lazar prim-vicepreşedinte al Patronatului Operatorilor de Service Auto (POSA).

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Echitabil spui, domnule Lazăr?
    Dar când service-urile decontează sume uriașe pentru despăgubiri pe RCA, în care includ sume pentru închirierea unei mașini la schimb, mai mari decât reparația pe care o tărăgănează și o umflă de nu mai pot?
    De fapt sursa conflictului este cârdășia service-urilor cu ASF, care nu pune o limită decentă despăgubirilor și le permite acestor veritabili tâlhari să pretindă asigurătorilor sume exagerate drept reparații și cheltuieli, pentru că SE POATE!
    Iar asigurătorii văd că sunt spoliați și că ajung cu nivelul RCA la niște sume la care își pierd clienții, probabil acesta e motivul pentru care încearcă să limiteze HOȚIA multor service-uri! Service-urile așa au gonit EUROINS, care plătea daunele dar a încercat să le limiteze și să se lupte cu aceste COTAR…le, care au deschis sute de procese către bulgari cerându-le sume NEJUSTIFICATE!
    După cum se vede sinecuriștii ASF și lăcomia lor ne costă din ce în ce mai mult, a se observa nivelul RCA actual.
    Și culmea nesimțirii, domnul Lazăr face apel la prețuri ȘI MAI MARI la reparații!

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.