Constructorul român UMB a ajuns la un progres fizic de 12% pe cei 29,9 km ai lotului Leghin – Târgu Neamț (Moțca), de pe Autostrada Unirii (A8), primul șantier finanțat din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Acest progres a fost înregistrat după 3 luni de la demararea lucrărilor, iar UMB mai are 15 luni rămase pentru finalizarea celor 29,9 km.
Cele mai recente imagini (10 mai 2025), filmate de „Ștef Zboară”:
Secțiunea dintre Vânători-Neamț (jud. Neamț) și Moțca (jud. Iași) este construită de UMB și include:
- 13 poduri
- 2 viaducte
- 8 pasaje
- 1 Centru de Întreținere și Coordonare (CIC).
„Interesant este că pe acest lot UMB pare să abordeze lucrările diferit față de A7 – au început direct cu forarea piloților pentru structuri, nu cu decopertarea completă. Totuși, în ultimele zile, ritmul pare să fi încetinit. Să vedem ce urmează după săptămâna viitoare, mai ales în contextul politic/economic actual”, subliniază Ștef Zboară.
Lucrările la primul șantier din proiectul Autostrăzii Unirii (A8), Secțiunea 3 Leghin – Târgu Neamț (Moțca) au început în luna februarie. Acesta este primul din cele 13 loturi ale acestei autostrăzi care a intrat în execuție.
Durata de execuție a lucrărilor este de 24 luni, iar termenul țintă de finalizare, pentru cei 30 km aferenți secțiunii, este sfârșitul anului 2026.
Valoarea contractului este de 1,56 miliarde lei, fără TVA, iar sursa de finanțare este asigurată din fonduri europene nerambursabile, prin PNRR.