Fostul premier Dacian Cioloș a reacționat în această dimineață după ce taximetristul care l-a refuzat la Aeroportul Otopeni a fost amendat, iar atestatul profesional i-a fost reținut. S-a întâmplat joi seara, când un taximetrist care a refuzat să preia un pasager de la Aeroportul Internaţional Henri Coandă pe motiv că este a doua maşină la rând, iar regulile nu permit plecarea din rând, a fost amendat cu 500 de lei şi i-a fost şi i-a fost reţinut atestatul profesional, a anunțat vineri Poliţia Română.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Potrivit unor surse citate de Libertatea, pasagerul refuzat ar fi fostul premier Dacian Cioloş, care a prezentat șu imagini video surprinse de camerele de supraveghere.
Sâmbătă dimineața, Dacian Cioloș a scris pe Facebook că nu el a fost cel care a făcut reclamația și a explicat de ce nu crede că e vina taximetristului în acest caz.
“Am văzut tot circul iscat de faptul că am fost refuzat de un taximetrist alaltăieri seara la aeroportul Henri Coanda. Am aflat ieri dimineață că respectivul taximetrist a fost amendat și că i s-a retras licența de taximetrie. Ca să fie foarte clar: eu nu am reclamat niciun șofer catre polițiști și nu cred că a fost vina taximetristului. Taximetriștii erau blocați de o regulă absurd de strictă, conform căreia, atâta vreme cât mai sunt autoturisme taxi in față în coloană, ceilalți din spate nu pot lua clienți, chiar dacă taxiurile din față sunt blocate. “, a spus Cioloș.
El a descris apoi cum a vrut să ia un taxi din Aeroport: “Alaltăieri , când șoferul primului autoturism taxi din coloană era verificat de polițiști într-un control de rutină, iar șoferul celui de-al doilea taxi din coloană era plecat, am mers, în ordine, la al treilea șofer din coloană. Primele două erau indisponibile cum am descris mai sus, iar al treilea era disponibil, dar nu voia să plece în cursă pentru ca primele două din fața lui erau încă acolo, chiar dacă erau blocate. La polițiști am fost doar să-i întreb cât mai durează controlul lor de rutină la primul șofer din capul coloanei, în speranța că acesta va putea pleca cu client, deblocând astfel accesul celorlalți șoferi de taxi. Când mi-a fost clar câ va mai dura, am plecat și am comandat un Uber.
Abia ieri dimineață am aflat că șoferul pe care l-am solicitat, al treilea din coloană, dar primul care era disponibil și care nu a vrut să mă ia, a fost amendat. Din nou, nu a fost vina lui, iar soluția amendării sale si a reținerii atestatului profesional mi se par exagerate si nu vor rezolva problema modului în care funcționează serviciul de taximetrie la aeroport.
Dacă acea coloană de taxiuri din aeroport ar avea un coordonator care sa repartizeze clienții pe mașinile DISPONIBILE luate la rând, probabil situația absurdă de ieri ar fi fost evitată. P.S. am tot respectul pentru polițiștii care s-au sesizat si au acționat și asta trebuie să facă atunci cânt sunt probleme legate de aplicarea legii, indiferent de numele celui în cauză. În situația de față, însă, cred că problema nu e la șoferul de taxi ci la cei care fac regulile în acel areal specific aflat sub controlul aeroportului. Acolo nu ajunge orice șofer de taxi ci doar cei acceptați de compania care are contract cu aeroportul și care face regulile pe care taximetriștii care practică acolo trebuie sa le respecte. Nu cred că ridicarea licenței de practică a acelui taximetrist va schimba situația, dacă nu se clarifică și regulile sau aplicarea lor, reguli după care acei șoferi trebuie să acționeze.”