Valoarea adăugată internă a industriei auto din UE atribuită non consumatorilor din UE s-a ridicat la 91,6 miliarde de euro în 2023, reprezentând o creştere nominală de 74% comparativ cu 2010 (52,7 miliarde de euro) şi un avans de 7% faţă de 2022 (85,4 miliarde de euro), arată datele publicate miercuri de Oficiul European de Statistică (Eurostat) și citate de Agerpres.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
În 2023, SUA au cumpărat cele mai multe vehicule produse în UE, reprezentând 20% din totalul valorii adăugate interne totale a industriei auto din UE, înaintea Chinei (16%) şi Marii Britanii (15%).
Între 2010 şi 2023, valoarea adăugată internă a industriei auto din UE de pe urma pieţei chineze a înregistrat cea mai mare creştere (de la 4,8 miliarde de euro la 14,8 miliarde de euro). În contrast, Rusia a înregistrat cel mai semnificativ declin, de la 3,2 miliarde de euro la 0,9 miliarde de euro.
Valoarea adăugată a industriei auto din afara UE, bazată pe consumul final din UE, a ajuns la 34,4 miliarde de euro în 2023, o creştere de 130% în termeni nominali din 2010 (14,9 miliarde de euro) şi un avans de 6% comparativ cu 202 (32,3 miliarde de euro).
Cea mai mare parte a valorii adăugate din industriei auto din afara UE este atribuită producătorilor din Japonia (14%), Marea Britanie şi China (fiecare cu 12%) şi Coreea de Sud (10%). China a înregistrat cel mai semnificativ avans, de la 9% în 2010 la 16% în 2023.
Între 2010 şi 2023, cea mai mare creştere în raport cu consumul UE a fost înregistrat de industria auto din Macedonia de Nord, Serbia şi Mexic. În contrast, Rusia a înregistrat cel mai semnificativ declin de 37%.