Grupul hotelier internațional Accor vrea să își consolideze rețeaua din România și să aducă pe plan local branduri precum hotelul de 5 stele Mondrian, Tribe Hotel sau Mama Shelter, a spus, într-un interviu pentru Economedia, vicepreședinte dezvoltare pentru Accor Premium, pentru zonele Europa de Est, Balcani, Italia și Grecia.

Filmare: Denis Nistor / Montaj: Andrei Tinca / Echipa Studio G4Media

În prezent, Accor operează 23 de hoteluri în România, reprezentând aproximativ 2.500 de camere, iar până la finalul anului numărul va ajunge la 25-26 hoteluri, de la branduri precum Swissôtel, la Novotel, Pullman, Ibis, Ibis Styles, Mercure. Spre comparație, în Polonia, grupul a ajuns să dețină 85-90 de proprietăți.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

Planul este de a deschide 4 sau 5 proprietăți pe an, iar potrivit lui Frank Reul, grupul nu vizează un hotel de 600 de camere, ci „mai degrabă șase hoteluri de 100 de camere”, care oferă produse și servicii diferite pentru baze de clienți diferite.

Reprezentantul Accor susține că în România există o cerere reală pentru hoteluri de brand, iar aceasta va fi susținută în proporție de circa 80-90% de clienți locali, România având o rețea domestică foarte puternică și fiind a doua piață de consum ca dimensiune din regiune, după Polonia.

În prezent, potrivit lui, în România doar 7-8% din hoteluri sunt de brand, în timp ce în Polonia proporția se ridică la aproape 50%. „Suntem cu adevărat la început. Dar ritmul accelerează. Numărul de hoteluri semnate sub branduri internaționale cu siguranță s-a triplat în ultimii trei sau patru ani”, afirmă Frank Reul.

În multe piețe mature, proprietarul nu se ocupă direct de managementul hotelului. În schimb, brandul (ex. Accor) furnizează numele și standardele, iar o companie terță, independentă („white label management”) administrează hotelul în numele proprietarului, dar conform regulilor brandului.

Frank Reul subliniază că acest model lipsea în România până de curând, dar acum apar companii locale tinere și dinamice care oferă aceste servicii, ceea ce face piața mai competitivă și mai atractivă pentru investitori.

Accor este în căutare de parteneri locali care dețin deja hoteluri independente și doresc să se alăture rețelei de branduri pe care o gestionează grupul. Frank Reul afirmă că acest model, de conversie, câștigă teren și în România, din cauza creșterii structurii de costuri.

„Construirea unei noi proprietăți în zilele noastre este foarte complicată. În primul rând, este foarte dificil să obții autorizațiile. Știm unele orașe unde nu este atât de simplu. Costul construcției este ridicat. Forța de muncă în construcții este greu de găsit”, explică Reul, precizând că astfel pentru hotelierii independenți devine din ce în ce mai atractiv să se alăture unei rețele.