Grupul hotelier internațional Accor vrea să își consolideze rețeaua din România și să aducă pe plan local branduri precum hotelul de 5 stele Mondrian, Tribe Hotel sau Mama Shelter, a spus, într-un interviu pentru Economedia, vicepreședinte dezvoltare pentru Accor Premium, pentru zonele Europa de Est, Balcani, Italia și Grecia.
Filmare: Denis Nistor / Montaj: Andrei Tinca / Echipa Studio G4Media
În prezent, Accor operează 23 de hoteluri în România, reprezentând aproximativ 2.500 de camere, iar până la finalul anului numărul va ajunge la 25-26 hoteluri, de la branduri precum Swissôtel, la Novotel, Pullman, Ibis, Ibis Styles, Mercure. Spre comparație, în Polonia, grupul a ajuns să dețină 85-90 de proprietăți.
Planul este de a deschide 4 sau 5 proprietăți pe an, iar potrivit lui Frank Reul, grupul nu vizează un hotel de 600 de camere, ci „mai degrabă șase hoteluri de 100 de camere”, care oferă produse și servicii diferite pentru baze de clienți diferite.
Reprezentantul Accor susține că în România există o cerere reală pentru hoteluri de brand, iar aceasta va fi susținută în proporție de circa 80-90% de clienți locali, România având o rețea domestică foarte puternică și fiind a doua piață de consum ca dimensiune din regiune, după Polonia.
În prezent, potrivit lui, în România doar 7-8% din hoteluri sunt de brand, în timp ce în Polonia proporția se ridică la aproape 50%. „Suntem cu adevărat la început. Dar ritmul accelerează. Numărul de hoteluri semnate sub branduri internaționale cu siguranță s-a triplat în ultimii trei sau patru ani”, afirmă Frank Reul.
În multe piețe mature, proprietarul nu se ocupă direct de managementul hotelului. În schimb, brandul (ex. Accor) furnizează numele și standardele, iar o companie terță, independentă („white label management”) administrează hotelul în numele proprietarului, dar conform regulilor brandului.
Frank Reul subliniază că acest model lipsea în România până de curând, dar acum apar companii locale tinere și dinamice care oferă aceste servicii, ceea ce face piața mai competitivă și mai atractivă pentru investitori.
Accor este în căutare de parteneri locali care dețin deja hoteluri independente și doresc să se alăture rețelei de branduri pe care o gestionează grupul. Frank Reul afirmă că acest model, de conversie, câștigă teren și în România, din cauza creșterii structurii de costuri.
„Construirea unei noi proprietăți în zilele noastre este foarte complicată. În primul rând, este foarte dificil să obții autorizațiile. Știm unele orașe unde nu este atât de simplu. Costul construcției este ridicat. Forța de muncă în construcții este greu de găsit”, explică Reul, precizând că astfel pentru hotelierii independenți devine din ce în ce mai atractiv să se alăture unei rețele.