Aquila Part Prod Com (simbol bursier AQ), companie românească din sectorul distribuției de bunuri de larg consum din România și regiunea de Est, a înregistrat un profit net de 29 de milioane de lei în primul semestru din 2025, în scădere cu 17% comparativ cu aceeași perioadă a anului 2024.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Cu toate acestea, compania a avut venituri de peste 1,5 miliarde lei în primul semestru din 2025, în creștere cu aproximativ 18% față de aceeași perioadă a anului trecut. EBITDA a înregistrat o creștere de 17%, până la 91 milioane de lei.
Evoluția a fost susținută în principal de creșterea din segmentul de distribuție și companiile achiziționate în 2024 și 2025, care au generat aproximativ 6% din veniturile totale, potrivit companiei.
„Sinergiile cu companiile preluate, dezvoltarea brandurilor proprii și orientarea pe canalele cu marje mai atractive au susținut rezultatele înregistrate în primul semestru, într-un context marcat și de finalizarea unei noi achiziții pe piața din Ungaria. Această extindere regională se aliniază strategiei noastre de diversificare și integrare a unor linii de afaceri cu potențial de creștere imediată, cu impact direct asupra obiectivelor financiare asumate. Brandurile proprii au continuat să performeze, cu o evoluție notabilă în segmentul non-alimentar – JetXpert, AquaXpert și ExpertWipes, unde vânzările s-au dublat față de perioada similară a anului trecut. Deși contextul economic generat de modificările fiscale influențează profitabilitatea, modelul nostru de afaceri, robust și adaptabil, ne oferă instrumentele necesare pentru a gestiona eficient aceste ajustări și pentru a menține o traiectorie de creștere sustenabilă, pe termen mediu și lung”, spune Cătălin Vasile, CEO Aquila.
Segmentele de afaceri distribuție și logistică au înregistrat creșteri de 20%, respectiv 23%, în timp ce segmentul de afaceri transport a înregistrat o scădere de 5%. Canalele de distribuție cu cel mai mare ritm de creștere au fost HoReCa și canalul de vânzare tradițional, care au înregistrat vânzări cu peste 20% mai mari.
Vânzările aferente brandurilor proprii au înregistrat o creștere de 20% față de primul semestru din 2024, până la aproape 64 milioane de lei. Veniturile aferente brandurilor proprii din categoria produselor alimentare au înregistrat un avans de 14%, iar cele aferente produselor non-alimentare s-au dublat.
În 2024, AQUILA a înregistrat venituri de aproape 3 miliarde de lei, în creștere cu 17% față de anul 2023.
Compania a fost fondată în 1994 de antreprenorii Constantin Cătălin Vasile, care are 28,33% din acțiuni și Alin Adrian Dociu, cu acțiuni de 22%. Fondul de pensii administrat privat NN deține 11,78% din companie. Aquila este evaluată de investitori la 1,7 miliarde de lei, arată datele BVB.