Aquila Part Prod Com (simbol bursier AQ), companie românească din sectorul distribuției de bunuri de larg consum din România și regiunea de Est, a înregistrat un profit net de 29 de milioane de lei în primul semestru din 2025, în scădere cu 17% comparativ cu aceeași perioadă a anului 2024.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Cu toate acestea, compania a avut venituri de peste 1,5 miliarde lei în primul semestru din 2025, în creștere cu aproximativ 18% față de aceeași perioadă a anului trecut. EBITDA a înregistrat o creștere de 17%, până la 91 milioane de lei.

Evoluția a fost susținută în principal de creșterea din segmentul de distribuție și companiile achiziționate în 2024 și 2025, care au generat aproximativ 6% din veniturile totale, potrivit companiei.

Analize Economedia

România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA

„Sinergiile cu companiile preluate, dezvoltarea brandurilor proprii și orientarea pe canalele cu marje mai atractive au susținut rezultatele înregistrate în primul semestru, într-un context marcat și de finalizarea unei noi achiziții pe piața din Ungaria. Această extindere regională se aliniază strategiei noastre de diversificare și integrare a unor linii de afaceri cu potențial de creștere imediată, cu impact direct asupra obiectivelor financiare asumate. Brandurile proprii au continuat să performeze, cu o evoluție notabilă în segmentul non-alimentar – JetXpert, AquaXpert și ExpertWipes, unde vânzările s-au dublat față de perioada similară a anului trecut. Deși contextul economic generat de modificările fiscale influențează profitabilitatea, modelul nostru de afaceri, robust și adaptabil, ne oferă instrumentele necesare pentru a gestiona eficient aceste ajustări și pentru a menține o traiectorie de creștere sustenabilă, pe termen mediu și lung”, spune Cătălin Vasile, CEO Aquila.

Segmentele de afaceri distribuție și logistică au înregistrat creșteri de 20%, respectiv 23%, în timp ce segmentul de afaceri transport a înregistrat o scădere de 5%. Canalele de distribuție cu cel mai mare ritm de creștere au fost HoReCa și canalul de vânzare tradițional, care au înregistrat vânzări cu peste 20% mai mari. 

Vânzările aferente brandurilor proprii au înregistrat o creștere de 20% față de primul semestru din 2024, până la aproape 64 milioane de lei. Veniturile aferente brandurilor proprii din categoria produselor alimentare au înregistrat un avans de 14%, iar cele aferente produselor non-alimentare s-au dublat.

În 2024, AQUILA a înregistrat venituri de aproape 3 miliarde de lei, în creștere cu 17% față de anul 2023.

Compania a fost fondată în 1994 de antreprenorii Constantin Cătălin Vasile, care are 28,33% din acțiuni și Alin Adrian Dociu, cu acțiuni de 22%. Fondul de pensii administrat privat NN deține 11,78% din companie. Aquila este evaluată de investitori la 1,7 miliarde de lei, arată datele BVB.