Bosch, cel mai mare furnizor global de componente auto, se aşteaptă ca presiunile competitive din sector să continue anul viitor, a afirmat pentru Reuters directorul general Stefan Hartung, în marja Salonului auto de la Munchen, Germania. Industria se confruntă cu sporirea barierelor comerciale şi scăderea preţurilor, transmite agenția Reuters, citată de Agerpres.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

În 2026 vom vedea în continuare evoluţii tehnologice şi inovaţii semnificative în sectorul auto global, a declarat şeful Bosch.

Acesta a avertizat: “Dar credeţi-mă, industria va rămâne sub presiune. Va continua să fie limitată în privinţa volumelor. Ajustările structurale vor continua iar sectorul auto va rămâne extrem de competitiv, va fi o luptă pentru fiecare cent”.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

Declaraţii lui scot în evidenţă multiplele crize care afectează producătorii auto din Europa şi, prin extensie, furnizorii lor, inclusiv taxele vamale impuse de SUA importurilor de maşini şi componente, al căror impact, susţine Hartung, încă nu poate fi cuantificat.

Acesta se aşteaptă ca următoarele luni să aducă claritate în această privinţă, şi a adăugat că actuala situaţie, în care taxele vamale americane de 27,5% încă sunt menţinute, chiar dacă UE face eforturi pentru ca Washingtonul să le reducă la 15%, încă nu poate fi descrisă ca fiind stabilă.

Hartung a declarat că vânzările Bosch ar putea creşte cu aproximativ 2% în 2025, de la 90,5 miliarde euro în 2024, dar este prea curând pentru a avansa o cifră fermă. Grupul previziona un avans al vânzărilor de 1% – 3% anul acesta.

La finalul lui 2023, Bosch a început implementarea unui program de reducere a costurilor, după ce a stabilit că unele divizii nu mai sunt competitive. Compania intenţionează să renunţe pe plan global la mii de angajaţi, inclusiv în Germania.