BCR, a doua cea mai mare bancă de pe piaţa locală, a înregistrat un profit net de 1,14 miliarde de lei (232,5 milioane de euro) în primele nouă luni din 2021, în creștere cu 35% față de cele 845,8 milioane de lei (175,2 milioane de euro) în primele nouă luni din 2020.
Rezultatul operațional s-a îmbunătățit cu 12,3% până la 1.576,7 milioane de lei (321,0 milioane de euro) în 1-9 2021, de la 1,4 miliarde de lei (290,8 milioane de euro) în 1-9 2020, pe fondul unor venituri operaționale mai mari și a unor cheltuieli operaționale mai reduse.
Venitul net din dobânzi a crescut ușor cu 1,1% până la 1.797,6 milioane de lei (366,0 milioane de euro) în 1-9 2021, de la 1,7 miliarde de lei (368,5 milioane de euro) în 1-9 2020, determinat de volume mai mari de credite și depozite atât pe segmentul de clienți retail, cât și pe cel de corporate, parțial compensat de impactul din dobânzi mai scăzute pe piața monetară.
Venitul net din comisioane a crescut puternic cu 23,6% până la 620 milioane de lei (126,2 milioane de euro) în 1-9 2021, de la 501,7 milioane de lei (103,9 milioane de euro) în 1-9 2020, determinat de un volum mai mare de tranzacții.
Rezultatul net din tranzacționare a crescut cu 4,2% până la 267,4 milioane de lei (54,4 milioane de euro) în 1-9 2021, de la 256,7 milioane de lei (53,2 milioane de euro) în 1-9 2020, în principal datorită unei activități de tranzacționare mai crescute.
Venitul operational a crescut cu 6,0% până la 2,77 miliarde de lei (565,3 milioane de euro) în 1-9 2021, de la 2,61 miliarde de lei (542,5 milioane de euro) în 1-9 2020, determinat de un volum de business mai mare.
Portofoliul total de credite nete acordate clienților de Banca Comercială Română (BCR) a crescut cu 11,1% an pe an la 30 septembrie 2021. Creditele nou acordate sunt în valoare de 7 miliarde de lei în primele nouă luni din 2021 către persoane fizice (credite ipotecare și de consum) și microîntreprinderi. 1 din 5 români care au accesat credite pentru locuințe au folosit BCR. Vânzările de credite ipotecare în lei au crescut cu 15,4% an pe an și cu 58% în T3 2021 vs. T2 2021, în principal datorită accelerării în T3 2021 a vânzărilor produsului garantat de stat Noua Casă, dar si vânzărilor produsului ipotecar standard Casa Mea care reprezintă 62% din vânzările totale. Noul credit ipotecar verde Casa Mea NaturA, parte din programul de sustenabilitate al băncii, a ajuns să reprezinte circa 30% din cererile lunare de finanțări pentru locuințe.
Volumele nou acordate de credite de consum au crescut cu 20,6%, iar descoperitul de cont și cardurile de credit cu 15,6% an la an față de aceeași perioadă a anului trecut. Stocul de credite ipotecare acordate în moneda locală s-a majorat cu 17,3% an pe an în 1-9 2021, în timp ce stocul de credite de consum a crescut cu 6,4% an pe an.
În activitatea de creditare corporate, BCR (doar banca) a aprobat credite noi pentru companii în valoare de 4,7 miliarde de lei în 1-9 2021, din care o treime au fost credite pentru investiții. Avansul stocului de finanțări s-a datorat în principal segmentului Clienți Mari care a crescut cu 49,2% an pe an. De asemenea, finanțarea sectorului public a crescut cu 20,0% an pe an. Iar cea a sectorului IMM (inclusiv prin subsidiara BCR Leasing) cu 9,5% an pe an, atingând valoarea de 7,3 miliarde de lei (1,5 miliarde de euro) la 30 septembrie 2021, în principal datorită participării BCR în programul IMM Invest.
Finanțările acordate de BCR Leasing au crescut cu 40% în 1-9 2021, comparativ cu aceeași perioadă din 2020, până la 1,2 miliarde de lei, oferind susținere antreprenorilor din toate domeniile de activitate.
300 de microîntreprinderi, cu 14% mai multe decât în 1-9 2020, și 8 ONG-uri au fost finanțate prin BCR Social Finance în primele nouă luni din 2021.
Depozitele de la clienți au crescut cu 1,2% până la 65,66 miliarde de lei (13,27 miliarde de euro) la data de 30 septembrie 2021 de la 64,87 miliarde de lei (13,32 miliarde de euro) la data de 31 decembrie 2020, susținute de creșterea depozitelor retail (+1,9% față de decembrie 2020, până la 44,58 miliarde lei), în timp ce depozitele corporate au scăzut cu 1,6% față de 31 decembrie 2020 până la 19,46 miliarde lei.
În materie de digitalizare, BCR raportează două milioane de utilizatori de internet banking și mobile banking, dintre care peste 1,32 milioane de utilizatori activi de George, în creștere cu 30% față de primele nouă luni din 2020.