Consiliul Județean Dâmbovița a primit 18 oferte la licitația pentru execuția unui Drum de Legătură între Autostrada A1 București – Pitești și DN 7 Titu, care va fi o șosea modernă la profil de 4 benzi.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
„Ieri s-a finalizat perioada de depunere și au fost deschise ofertele pentru drumul de mare viteză care va lega Autostrada A1 (zona Corbii Mari) de DN7. Au fost depuse 18 oferte pentru execuția acestui drum important, cu o lungime totală de 14 kilometri”, a anunțat Corneliu Ștefan, preşedinte al CJ Dâmbovița.
Ofertele depuse:
1. Individuala: CONSTRUCTII ERBASU
2. Individuala: STRABAG CONSTRUCT
3. Individuala: MIS GRUP
4. Individuala: PORR CONSTRUCT
5. Individuala: NESS PROIECT EUROPE
6. Individuala: AKTOR SOCIETATE TEHNICA ANONIMA (AKTOR S.A.)
7. Asociere: CONI (Leader),RETTER Projectmanagement
8. Asociere: VIAROM CONSTRUCT (Leader),AUSTAL
9. Asociere: BOG’ART (Leader),STRACO HOLDING
10. Asociere: SWIETELSKY CONSTRUCT (Leader),Swietelsky Magyarorszag Kft
11. Asociere: FRASINUL (Leader),ANTREPRIZA DE CONSTRUCTII DRUMURI SI AUTOSTRAZI
12. Asociere: SELINA (Leader),DRUM ASFALT,
13. Asociere: AUTOPRIMA SERV S.R.L. (Leader),INFRA EXPERT AD,DAROCONSTRUCT,OYL COMPANY HOLDING AG S.R.L.,BITUMINA GmbH – BULGARIA EOOD
14. Asociere: G&M ROAD BUILDING ENGINEERING (Leader),DRUMURI SI EDILITARE
15. Asociere: CONCELEX (Leader),X-WAY INFRASTRUCTURE,16. Asociere : PORT TRANS (Leader),AB AD,”PATSTROY VDH” EAD
17. Asociere: EUROCOGEN DAMBOVITA (Leader),Electrogrup,SC FAR FOUNDATION SRL
18. Asociere: MAX BOEGL ROMANIA (Leader),MAX BÖGL STIFTUNG & Co. KG,DUAL GENERAL CONSTRUCT SRL
Conform președintelui CJ Dâmbovișa, lucrările prevăzute includ:
- Construirea unui sistem rutier cu 4 benzi de circulație;
- Sistem optimizat de scurgere a apelor pluviale;
- Semnalizare rutieră completă;
- Lucrări de susținere și consolidare a taluzurilor;
- Construirea/reabilitarea a 5 poduri/pasaje
Drumul de Legătură dintre Autostrada A1 București – Pitești și DN 7 Titu va fi o șosea modernă cu o lungime de 14 kilometri și profil de 2X2 benzi. Drumul de legătură a fost scos la licitație la un cost estimat de aproximativ 350 de milioane lei.
Drumul nou A1 – DN 7 trece prin Potlogi în județele Giurgiu și Dâmbovița și se suprapune, parțial, pe traseul unui Drum Județean 711 A prin Potlogi și Pitaru. Ministerul Transporturilor precizează că realizarea Drumului de Legătură A1 – DN 7 este proiect în MasterPlanul de Transport al României. De la Bâldana la Titu, pe aproximativ 20 de km, CNAIR derulează cu un constructor din Italia modernizarea și lărgirea carosabilului la 4 benzi, iar lucrările au ajuns la un stadiu de 80%.
„În prezent legătura între DN 7 și A1 se face pe DJ 711A care supratraversează Autostrada A1 în dreptul km 49+400. Tronsonul din drumul județean DJ 711A expertizat traversează localitățile Potlogi și Pitaru, având o lungime de cca 2,4 km. Drumul de legătură este amplasat pe teritoriul administrativ al localităților Titu, Odobești, Potlogi și Corbii Mari din judetul Dâmbovița, respectiv Vânătorii Mici din județul Giurgiu, între A1 (km 49+400) și DN 7 (km 47+500). Traseul de drum propus are o lungime de 14 km. După desprinderea din A1, pe primii doi kilometri drumul de legătură se suprapune cu DJ 711A, traversând râul Argeș. Părăsind traseul DJ711 A, drumul proiectat traversează drumul județean DJ 401A, care face legătura între localitățile Potlogi și Zidurile, iar apoi traversează drumul comunal DC 68, care face legătura între localitățile Pitaru și Odobești, pentru ca în final să intersecteze DN 7, în zona localității Titu. De la km 0+980 la km 1+640, traseul proiectat se desprinde din DJ 711A, iar de la km 2+740 părăsește drumul județean existent”, arată Proiectul de Hotărâre de Guvern.
Valoarea totală a investiției este de 483 milioane lei din care 416 milioane costul maxim al lucrărilor. Durata de execuție este de 24 luni. Studiul de fezabilitate a fost realizat de Irimat în perioada 2019-2023. Pentru pasajul peste A1 de la Corbii mari (jud. Giurgiu) sunt două scenarii.
„DJ 711A traversează autostrada București – Pitești la km 49+400, în comuna Corbii Mari, pe un pasaj cu 4 deschideri de (12+ 18+ 18+ 12) m și lungimea totală de 68,25 m. În cadrul expertizei tehnice s -au recomandat trei soluții:
– Soluția 1 – reparații la infrastructuri și la suprastructură;
– Soluția 2 – consolidare infrastructură și înlocuire suprastructură;
– Soluția 3 – pasaj nou (pentru lărgire). În cadrul studiului de fezabilitate au fost prevăzute următoarele scenarii conform expertizei tehnice:
Scenariul I – reparații la infrastructuri și la suprastructura pasajului existent și execuția unui pasaj nou cu 2 benzi de circulație, joantiv față de pasajul existent;
Scenariul II – consolidare infrastructură și înlocuire suprastructura pasajului existent și execuția unui pasaj nou cu 2 benzi de circulație, joantiv față de pasajul existent;
Traseu Drum de Legătură A1 – DN 7:
Traseul se desprinde din autostrada A1 la nodul rutier de la Corbii Mari (km 49+400 – A1), traseul drumului de legătură se suprapune cu drumul județean DJ 711A până la km 0+980. La km 1+640 revine pe traseul drumului județean, traversează râul Argeș la km 1+840, și se desprinde definitiv de drumul județean la km 2+740. Apoi drumul de legătură traversează DJ 401A la km 6+620, care face legătura între localitățile Potlogi și Zidurile, traversează drumul comunal DC 68 la km 10+520, care face legătura între localitățile Pitaru și Odobești, pentru ca în final să intersecteze DN 7, în zona localității Titu la km 14+003.
Lăţimea platformei este de 19 m, din care:
– partea carosabilă: 4×3,50 m = 14 m lăţime;
– banda mediană: 2 m lăţime;
– acostament 2×1,50 m (din care 2 x 0,75 m benzile de incadrare cu aceeași structură rutieră ca și carosabilul);
– spațiu pentru parapete 2×1 m = 2 m”.