Virgiliu-Daniel Nanu, președintele Consiliului Județean Prahova, a invitat prahovenii duminică, de la ora 10:00 pentru a inaugura centura orașului Mizil, recent finalizată, print-o tură cu biciclete, role sau trotinete. Punctul de întâlnire, intrarea pe centură dinspre Ploiești (sensul giratoriu).
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
„Dragi prahoveni, vă aștept cu mic, cu mare, la o „recepție publică pe două roți” a uneia dintre cele mai așteptate investiții din zona de est a județului — Centura ocolitoare a orașului Mizil, recent finalizată!
Nu facem o inaugurare oficială. Facem ceva mai sincer: o verificare în mișcare, alături de voi.
Să vedem împreună cum arată lucrarea, cum se circulă, ce mai e de îmbunătățit, dar mai ales — să ne bucurăm că Prahova merge… înainte!
Hai să facem din duminica asta o zi în care arătăm că infrastructura e pentru oameni, nu doar pentru rapoarte.
Eu vin pe bicicletă. Voi?”, a scris Nanu pe Facebook.
https://www.facebook.com/reel/834217729117158
Pe de altă parte, circulația rutieră pe Lotul 2 al Autostrăzii A7, sectorul Mizil-Pietrosu (28,35 km), a fost deschisă oficial vineri, 17 octombrie, la ora 16:00, scrie Construim România. Evenimentul face parte din operaționalizarea integrală a coridorului rutier București-Focșani, menit să reducă semnificativ timpii de deplasare și riscurile de accidente pe ruta Ploiești-Buzău.
Deschiderea acestui tronson a fost posibilă după o perioadă marcată de provocări tehnice și întârzieri, cauzate în principal de problemele structurale la podul peste râul Sărata (km 38). Deși circulația ar fi putut fi permisă provizoriu încă din vară, autoritățile au ales varianta mai sigură – finalizarea lucrărilor suplimentare de consolidare și deschiderea fără restricții.
Asociația Pro Infrastructura scrie că contractul pentru Lotul 2, în valoare de 1,25 miliarde lei (fără TVA), a fost semnat în iunie 2022 cu asocierea Coni-Trace, având un termen de execuție de 20 de luni. Lucrările au început în august 2022, însă problemele legate de materialul neconform din gropile de împrumut și erorile de execuție la mai multe structuri au împins finalizarea cu peste un an față de termenul contractual ajustat, octombrie 2024.
Circulație provizorie și descărcare temporară la Stâlpu-Pietrosu
Până la finalizarea Lotului 3 Pietrosu-Municipiul Buzău (13,9 km), încă în execuție, traficul va fi descărcat temporar la kilometrul 47, în zona Stâlpu-Pietrosu (DJ203G). Soluția a fost prevăzută în contract și finalizată la sfârșitul anului 2024, pentru a permite utilizarea autostrăzii înainte de conectarea completă cu nodul rutier de la km 52.
Astfel, șoferii care vin dinspre Ploiești-București vor putea circula pe 27 km de autostradă, până la descărcarea provizorie. Cei care vin dinspre Buzău (sud și est) vor accesa A7 din DN2, între Hanul lui Țintă și Spătaru, intrând pe autostradă la km 52 și parcurgând 32 km de drum de mare viteză spre București.
Configurația rutieră actuală permite o distribuție eficientă a fluxurilor de traffic. Astfel, traficul greu este direcționat spre Costești, cu continuare pe DN2 (E85), pentru a evita zonele urbane aglomerate. Traficul ușor poate alege fie ruta Costești-DN2, fie virajul la stânga spre Merei, cu acces rapid la DN1B și localitățile din sudul județului.
Lotul 3, aproape de final: deschiderea completă până la Buzău, așteptată în noiembrie
Constructorul turc Nurol Makyol, care execută Lotul 3 Pietrosu-Buzău, a anunțat că deschiderea completă a circulației pe acest sector ar putea avea loc în următoarele 3-4 săptămâni, în funcție de condițiile meteo. În prezent, compania finalizează breteaua 6, care va asigura descărcarea directă în DN2/DN2B (Spătaru), la km 52. Aceasta ar putea fi deschisă în una-două săptămâni, oferind o legătură directă și completă între A7 și Buzău.
Până atunci, șoferii care vin dinspre București-Ploiești trebuie să părăsească autostrada la km 47 și să continue pe drumurile județene prin Pietrosu, Costești și Spătaru, până la DN2. Diferența de timp față de varianta finală va fi minimă – aproximativ un minut – dar beneficiul general este semnificativ: se evită tranzitul prin Mizil și alte localități de pe DN1B, iar timpii de deplasare se reduc cu circa 20 de minute pe fiecare sens.
Impact direct: trafic mai sigur și localități degrevate
Deschiderea tronsonului Mizil-Pietrosu aduce beneficii imediate pentru siguranța rutieră și pentru locuitorii din zonă. Traficul greu este scos din orașul Mizil, iar încărcarea pe DN1B, unul dintre cele mai periculoase drumuri din regiune, scade semnificativ. În ultimele 12 luni, acest drum a fost scena mai multor accidente grave, inclusiv mortale.
În plus, timpul economisit pe relația Ploiești-Buzău va fi de cel puțin 20 de minute în condiții normale și chiar mai mult la orele de vârf. Potrivit estimărilor DRDP Buzău, noul tronson va contribui la reducerea emisiilor, la optimizarea fluxurilor logistice și la creșterea atractivității economice a întregii zone.
Întârzieri, bâlbe și critici
Deși inaugurarea de ieri marchează o reușită pentru infrastructura rutieră, modul de gestionare a proiectului a stârnit critici. În loc să fie permisă circulația completă până la nodul A7-DN2, CNAIR și Ministerul Transporturilor au deschis doar sensul de încărcare spre București, menținând o descărcare temporară pentru sensul invers.
Mai multe voci din spațiul public acuză lipsa de coordonare între autorități și constructori, dar și faptul că bretelele auxiliare puteau fi finalizate din timp, evitând improvizațiile de ultim moment. Situația este pusă și pe seama greșelilor repetate ale antreprenorului Trace, responsabilii fiind criticați pentru lipsa de reacție și supraveghere eficientă.
220 de kilometri de A7 până la Răcăciuni
După deschiderea tronsoanelor din județul Buzău, DRDP Buzău va administra un total de 220 km de autostradă A7, de la km 0 până la Răcăciuni (Bacău). În prezent, rețeaua rutieră rapidă a României (autostrăzi și drumuri expres) ajunge la 1.353,4 kilometri, din care 83,54 km au fost inaugurați doar în 2025.
Un pas înainte, dar nu ultimul
Chiar și cu deschiderea parțială, Lotul Mizil-Pietrosu reprezintă un câștig concret pentru comunități, pentru transportatori și pentru siguranța rutieră. În următoarea lună, odată cu finalizarea Lotului 3, legătura completă dintre Mizil și Buzău va fi funcțională, iar coridorul A7 va deveni principalul ax de mobilitate între sudul și estul României.
Sursa fotografii: Construim România și Asociația Pro Infrastructura