Acțiunile EssilorLuxottica (ESLX), producătorul ochelarilor Ray-Ban, au crescut vineri cu 14%, atingând un nivel istoric și adăugând aproape 20 de miliarde de dolari la capitalizarea bursieră a companiei, pe fondul entuziasmului investitorilor față de ochelarii Ray-Ban Meta (META) dotați cu inteligență artificială, scrie Reuters.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Grupul listat la Paris, fondat de regretatul antreprenor italian Leonardo Del Vecchio și considerat un posibil candidat la achiziția casei de modă Armani, a raportat joi o creștere a vânzărilor în trimestrul al treilea de 11,7% față de anul precedent, până la 6,9 miliarde de euro (8,1 miliarde de dolari).
Rezultatele au depășit așteptările și au marcat cea mai bună performanță trimestrială din istoria companiei, pe fondul cererii puternice pentru produse purtabile, precum ochelarii inteligenți pe care EssilorLuxottica îi dezvoltă împreună cu Meta încă dinaintea pandemiei.
Deși segmentul de ochelari inteligenți reprezintă deocamdată doar o mică parte din veniturile totale ale EssilorLuxottica, acesta a devenit un punct central pentru analiști și investitori, precum și un catalizator pentru investițiile companiei.
Analiștii Barclays au prezis că ochelarii inteligenți ar putea deveni cea mai disruptivă inovație de la apariția telefoanelor mobile, estimând vânzări globale de 60 de milioane de unități până în 2035.
Ochelarii dotați cu AI au contribuit cu peste patru puncte procentuale la creșterea vânzărilor, a declarat directorul financiar Stefano Grassi, adăugând că cererea i-a determinat pe cei de la EssilorLuxottica să accelereze planurile de extindere a capacității de producție mai devreme decât era programat.
„Creșterea exponențială a dispozitivelor purtabile a oferit un impuls suplimentar performanței de top-line”, a transmis compania într-un comunicat de joi.
Acțiunile EssilorLuxottica erau în urcare cu 13,8% la ora 14:00 GMT, marcând cea mai mare creștere zilnică din 2008 încoace și ridicând capitalizarea bursieră a companiei la 126,5 miliarde de euro.
Mișcarea a impulsionat și indicele european de lux Stoxx Europe Luxury 10, care a crescut cu peste 7% în cursul săptămânii, cel mai mare avans săptămânal din ianuarie.
Noile modele Ray-Ban Meta, cu prețuri cuprinse între 379 și 799 de dolari pentru versiunea de top cu ecran integrat, sunt disponibile momentan doar în magazine fizice selectate, urmând ca distribuția să fie extinsă în Canada, Franța, Italia și Marea Britanie la începutul lui 2026.

Succesul în creștere al ochelarilor inteligenți Ray-Ban Meta a readus în prim-plan o categorie considerată moartă – cea a „computerelor purtabile pe față” – după ce Google (GOOGL) și Microsoft (MSFT) abandonaseră anterior această piață.
Combinând camere îmbunătățite și funcționalități de inteligență artificială generativă cu designul clasic Ray-Ban, Meta a atras din nou rivalii Big Tech pe această nișă. Google și Samsung lucrează la modele bazate pe platforma Android XR, iar Apple (AAPL) dezvoltă, potrivit informațiilor, propriii ochelari inteligenți.
Analiștii J.P. Morgan au transmis investitorilor că ochelarii inteligenți au devenit acum un „motor semnificativ de creștere”, în timp ce activitatea de bază a companiei rămâne solidă.
Analiștii Equita și-au revizuit în creștere estimările de venituri anuale din segmentul de wearables și estimează acum un impact asupra vânzărilor grupului de aproximativ un miliard de euro în acest an, potrivit unei note de cercetare.
„Accelerarea veniturilor din trimestrul al treilea și nivelul de încredere exprimat pentru trimestrul al patrulea și pentru perspectivele pe termen mediu sunt un indicator important al succesului direcțiilor strategice ale grupului”, au concluzionat aceștia.