Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a semnat miercuri cu constructorul român UMB contractele pentru Drumul Expres Focșani – Brăila și pentru lotul Grințieș – Pipirig (31,5 km), cel mai dificil lot al secțiunii montane a A8 Autostrada Unirii, conform informațiilor Economedia.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

UPDATE 11.28 CNIR a confirmat miercuri că a semnat contracte de 10 miliarde lei pentru Autostrada A8 și Drumul Expres Focșani – Brăila. Contractele vizează construirea a 105 kilometri de drum de mare viteză.

,,Am semnat astăzi, două contracte de peste 10 miliarde lei pentru construirea a 105 kilometri de autostradă și drum expres. Sunt două contracte esențiale pentru dezvoltarea infrastructurii moderne și asigurarea conectivității între regiuni pentru care nu s-au depus contestații. Aceste investiții îi asigură celui mai mare constructor român un portofoliu consistent și reprezintă, totodată,  o provocare pentru următorii ani.”, a declarat directorul general al CNIR, Gabriel Budescu.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

Știrea inițială

Compania Națională de Investiții Rutiere a atribuit în iulie către Asocierea SA&PE Construct SRL – Tehnostrade SRL – Spedition UMB – Euro Asfalt contractul pentru proiectarea și execuția lotului 2B Grințieș – Pipirig (31,5 km), de pe Autostrada Unirii A8. Aceasta este cel mai dificil lot al secțiunii montane, deoarece tunelurile și pasajele reprezintă aproape 70% din lungimea traseului.

Contractul pentru lotul cu o lungime de 31,5 kilometri din județul Neamț a fost atribuit Asocierii pentru o ofertă de 5,97 miliarde lei (fără TVA).

Lotul 2B, Grințieș – Pipirig, cel mai dificil lot al Autostrăzii Unirii este un proiect de o complexitate tehnică ridicată, incluzând numeroase structuri, dar și volume semnificative de lucrări de consolidări și excavări:

  • 16 tuneluri (cel mai lung având 940 metri) – dintre acestea, 5 tuneluri sunt prevăzute cu a treia bandă/sens, bandă pentru vehicule lente;
  • 60 de poduri și viaducte, două dintre acestea cu peste 1000 metri lungime (cel mai lung pod este cel peste râul Bistrița cu 1275 metri)
  • aprox. 20 de kilometri – lungimea pasajelor și a tunelurilor, reprezentând aproape 70% din lungimea întregului lot
  • 12,7 milioane mc de excavări. Materialul evacuat din șantier, care devine surplus, poate fi pus la dispoziția autorităților publice locale sau a oricăror alte autorități publice, cu titlu gratuit.

Lotul 2B care se desfășoară în județul Neamț include un nod rutier lângă Tulgheș (UAT Grințieș), conexiune cu lotul 2A și o descărcare provizorie la Est, conexiune cu lotul 2C (Pipirig – Vânători Neamț/Leghin) pentru a asigura funcționalitatea independentă.

Totodată, în septembrie, Compania Națională de Investiții Rutiere a atribuit Asocierii de constructori din România SA&PE Construct S.R.L (Lider asociere) – Spedition UMB – Tehnostrade S.R.L. – Arcada Company, contractul de 4,29 miliarde lei pentru proiectarea și execuția Drumului Expres Focșani-Brăila, iar la încheierea perioadei legale nu au fost depuse contestații.”

Drumul Expres Focșani-Brăila, cu o lungime de 73,5 kilometri, va asigura legătura între Autostrada Moldovei Ploiești-Pașcani (A7), Podul peste Dunăre de la Brăila, Drumul Expres Brăila-Galați (DEx 6), Tulcea și Constanța, urmând să devină cel mai lung drum de mare viteză din România construit în cadrul unui singur contract.

Luna aceasta, Compania Națională de Investiții Rutiere a atribuit firmei de inginerie din România TPF Inginerie S.R.L contractul pentru supervizarea lucrărilor de proiectare și execuție pentru Drumul Expres Focșani-Brăila.