Aplicația Brewtifi, dedicată pasionaților de cafea, a fost lansată de către cei patru cofondatori având în vedere piața europeană, unde există 30 de milioane de europeni care consumă activ sau caută activ cafea bună, a declarat Mihaela Dincă, cofondatoare, într-un interviu pentru Economedia.
„Cred că cea mai mare provocare, dacă stăm să ne gândim puțin la piața asta, este că nu toată lumea înțelege cât de mare este pasiunea aceasta pentru cafea și mulți oameni o compară, de exemplu, cu vinurile fără să se uite cam care este dinamica pieței. Încercăm să spunem: «Uite ce se întâmplă, uite că sunt peste 30 de milioane de europeni care consumă activ cafea bună sau caută activ cafea bună»”, a declarat Mihaela Dincă.
Lansată la începutul lunii octombrie, aplicația a fost descărcată de aproape 2.000 de ori în magazinele virtuale în care se află și are peste 1.000 de conturi create.
„Noi n-am lansat-o doar în România, deja avem integrate prăjitorii din Europa și ne dorim să o scalăm foarte rapid la nivel european, pentru că această pasiune nu are limite”, a precizat Dincă.
Brewtifi este prima aplicație mobilă dedicată cafelei de specialitate din România. Oferă utilizatorilor posibilități de descoperire, învățare, explorare și achiziție de cafea, echipamente și produse conexe. Aplicația permite scanarea etichetelor, salvarea sortimentelor preferate, acordarea de ratinguri și primirea de recomandări personalizate cu ajutorul unui asistent AI.
Principala sursă de venituri vizată de antreprenorii din spatele proiectului este zona de promovare în aplicație pentru partenerii din ecosistemul cafelei: prăjitorii, cafenele, importatori de echipamente și branduri conexe. Fondatorii au în plan, de asemenea, introducerea unui abonament lunar simbolic, „prețul unei cafele pe lună”, care să ofere anumite beneficii, dar și vânzarea de date agregate despre consum și tendințe pe piața cafelei de specialitate.
Cafeaua de specialitate (specialty coffee) reprezintă cea mai înaltă calitate de cafea disponibilă și este rezultatul unui lanț de producție extrem de atent și riguros, de la plantă până în ceașcă.
Editor video: Mihăiță Stroe / Filmare: Cosmin Tudorescu

Cei patru cofondatori ai aplicației: (Sursa foto: Brewtifi)