Industria românească de fashion a încheiat 2024 cu o cifră de afaceri totală de 16,7 miliarde lei, potrivit platformei de analiză financiară RisCo.ro. Profitul net al sectorului a fost de 1,43 miliarde lei, iar numărul angajaților a ajuns la 24.730.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Pe această piață, Inditex România și LPP România dețin împreună aproape 30% din întreaga industrie de fashion din țară.
Inditex România gestionează brandurile Zara, Bershka, Pull&Bear, Stradivarius, Massimo Dutti, Oysho, Zara Home și Lefties.
LPP România administrează Sinsay, Reserved, Cropp, House și Mohito.
Evoluția financiară în perioada 2022 – 2024
În ultimii trei ani, Inditex România (Zara) a înregistrat o creștere constantă. Cifra de afaceri a urcat de la 2,22 miliarde lei în 2022 la 2,94 miliarde lei în 2024, iar profitul net a crescut de la 299 milioane lei la 415 milioane lei. Numărul angajaților a ajuns la 1.942, cu vanzari de peste 1,5 milioane per angajat.
Pentru LPP România (Sinsay), evoluția a fost diferită: cifra de afaceri a urcat de la 1,39 miliarde lei în 2022 la 2 miliarde lei în 2024, însă profitul de 32,8 milioane lei din 2023 s-a transformat într-o pierdere de 22,8 milioane lei în 2024. Numărul angajaților a ajuns la 1.728, iar productivitatea este de 1,15 milioane per angajat.
Rețea de magazine
LPP România (Sinsay) are 278 de puncte de lucru active, fiind rețeaua de fashion cu cea mai mare acoperire din țară.
Inditex România (Zara) operează 145 de magazine.
Deși are o rețea mai mică, brandul mamă al Zara generează un profit net de aproape 20 de ori mai mare.
Valoarea companiei și acționariat
Potrivit datelor RisCo.ro, valoarea companiei Inditex România (Zara) este de 856 milioane euro. LPP România (Sinsay) are o valoare de 54,6 milioane euro.
Inditex România este deținută în proporție de 100% de Industria de Diseño Textil S.A., companie spaniolă, iar LPP România de LPP S.A., companie poloneză, cu un procent de 100%.
Performanța globală a celor două companii
La nivel internațional, grupul Inditex, brandul mamă al Zara, a încheiat anul 2024 cu venituri totale de 38,6 miliarde euro, în creștere cu 7,5% față de anul anterior. Profitul net al grupului a ajuns la 5,9 miliarde euro, în creștere cu 9%, cea mai ridicată valoare din istoria companiei. Capitalizarea bursieră a Inditex a ajuns la 156 miliarde euro.
În aceeași perioadă, grupul polonez LPP S.A., deținătorul mărcii Sinsay, a raportat venituri totale de 4,7 miliarde euro, în creștere cu 16% față de 2023. Profitul net a fost de 410 milioane euro, iar capitalizarea bursieră s-a situat în jurul valorii de 7.9 miliarde euro.
În 2024, compania-mamă a Zara rămâne liderul pieței de fashion din România, cu cotă de aproximativ 17% din totalul cifrei de afaceri a industriei și aproape 30% din profitul total.
LPP România, compania-mamă a Sinsay, ocupă locul secund, cu o cotă de 12% după venituri, dar cu o profitabilitate mai redusă.

 Sursa foto: pexels.com
																															
												Sursa foto: pexels.com											
																			 
													 
													 
													 
													 
													 
													 
													 
													 
													 
													 
													 
													 
													 
													 
													 
													 
													 
													 
													 
													 
													 
													 
													 
													 
													 
													 
													 
													 
													 
													 
						 
						 
						 
						