Piața globală a produselor pentru îngrijirea animalelor de companie, evaluată la 207 miliarde de dolari în 2025, suferă o transformare semnificativă, alimentată de „petflație” și de schimbarea preferințelor consumatorilor, potrivit unui raport al Euromonitor International trimis redacției Economedia. Un factor-cheie al acestei schimbări este tendința crescândă către pisici, o tendință numită „favoritism felin”.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Datele arată că hrana pentru pisici este categoria cu cea mai rapidă creștere, atingând o rată de creștere anuală compusă (CAGR) de 6% între 2020 și 2025, depășind semnificativ rata de creștere de 3,8% a hranei pentru câini.
„Proprietarii de animale de companie aleg din ce în ce mai mult pisicile datorită întreținerii și costurilor mai mici”, potrivit raportului.
Tendința se observă atât în regiunile tradiționale centrate pe câini, precum America de Nord și Europa de Vest, cât și în piețele emergente, unde joacă un rol important factori precum costul ridicat al deținerii unui câine de talie mare și reglementările stricte. Până în 2030, se preconizează că hrana pentru pisici va înregistra o creștere anuală compusă de 4% în valoare.
În ciuda creșterii rapide a populației mondiale de pisici de casă, câinii își mențin dominația pe piață în ceea ce privește valoarea produselor de îngrijire dedicate lor. Se preconizează că hrana pentru câini va reprezenta 66% din vânzările globale de hrană pentru animale de companie până în 2030, iar în America de Nord, hrana pentru câini va reprezenta în continuare 68% din vânzările viitoare de hrană pentru câini și pisici până în 2030.
Cu toate acestea, chiar și în cadrul populației de câini, se produce o schimbare demografică notabilă: ponderea câinilor de talie mică crește, în timp ce cea a câinilor de talie mare scade.
„Incertitudinile economice reprezintă o dificultate tot mai mare pentru industria îngrijirii animalelor de companie”, deoarece „presiunile continue asupra prețurilor afectează bugetul consumatorilor”, a remarcat analista Sahiba Puri de la Euromonitor.
Industria se concentrează, de asemenea, pe gestionarea proactivă a sănătății animalelor de companie. Proprietarii adoptă din ce în ce mai mult o mentalitate de prevenire în locul tratamentului, ceea ce stimulează cererea de produse specializate. Aceasta include suplimentele alimentare pentru animale de companie, care au înregistrat cea mai puternică creștere în ultimii cinci ani.
Producătorii se orientează acum către nevoi specializate, îngrijire personalizată și formule avansate din punct de vedere științific, pentru a îmbunătăți percepția asupra mărcii și a crea un caracter distinctiv, mai arată raportul.

Sursa foto: Freepik / stockking