Uniunea Europeană plănuiește să își extindă viitoarea taxă la frontieră pe carbon pentru a acoperi produsele importate, inclusiv piese auto, frigidere și mașini de spălat, pentru a face față companiilor străine care doresc să evite această taxă, arată unele proiecte și documente ale Comisiei Europene consultate de Reuters.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Planul face parte dintr-un pachet de măsuri legate de taxa la frontieră pe carbon, o premieră mondială, pe care UE intenționează să îl publice miercuri, înainte ca taxa să înceapă să impună costuri legate de emisiile de CO₂ asupra importurilor de oțel, ciment și alte bunuri, începând din ianuarie.
„Propunerea va extinde domeniul de aplicare al Mecanismului de Ajustare a Carbonului la Frontieră pentru a aborda riscul de relocare a emisiilor de carbon pentru produsele aflate mai jos pe lanțul valoric al produselor din oțel și aluminiu care se află în prezent în sfera de aplicare a CBAM”, se arată în proiectul de propunere al Comisiei.
Un purtător de cuvânt al Comisiei a refuzat să comenteze proiectul, care ar putea fi modificat înainte de a fi publicat.
Această măsură ar extinde taxa la produse pe baza unei evaluări a expunerii lor la „relocarea emisiilor de carbon”, riscul ca industriile să se mute în afara Europei pentru a evita politicile climatice stricte ale regiunii.
Comisia urmărește să rezolve faptul că unii producătorii străini de oțel și aluminiu ar putea reduce exporturile de metale către bloc pentru a evita taxa pe CO₂ și, în schimb, să trimită produse asamblate care conțin cantități mari de oțel sau aluminiu, deoarece aceste produse nu sunt în prezent supuse taxei UE.
Comisia va lua în considerare, pe viitor, o extindere suplimentară a taxei la frontieră pe carbon pentru a acoperi mai multe produse aflate în etapele ulterioare ale lanțului valoric din sectoarele cimentului, îngrășămintelor și hidrogenului, se mai arată în proiect.

Sursa: Comisia Europeană