Inteligența artificială ajută organizațiile să obțină un avantaj competitiv, dar folosirea tehnologiei implică și riscuri de securitate informatică. De aceea, sunt necesare investiții în formarea angajaților, nu doar în soluții software, pentru a ține atacurile departe, transmite ICDL România într-un comunicat trimis redacției Economedia.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
În 2026, securitatea cibernetică a încetat să mai fie o simplă sarcină a departamentului IT, devenind o condiție critică pentru supraviețuirea economică, mai transmite organizația. Deși tehnologia eficientizează procesele, aceasta acționează și ca un amplificator pentru atacatori, transformând incidentele „artizanale” de altădată în agresiuni automatizate, scalabile și extrem de personalizate prin deepfake-uri sau phishing generat de AI.
Vulnerabilitatea reală: factorul uman
În ciuda investițiilor mari în soluții de securitate software, peste 80% dintre incidentele de securitate au la bază erori umane, potrivit ICDL România. Problema nu este tehnologia, ci lipsa de formare a celor care o utilizează. Angajații accesează instrumente AI fără reguli clare.
Securitatea nu mai este o nișă, ci o competență de bază. O organizație rezilientă nu este cea care speră să evite atacul, ci cea care este pregătită să reacționeze corect, mai transmite organizația.
„Întrebarea corectă nu este ‘Cât ne costă să investim în cybersecurity?’ ci ‘Cât ne costă să NU investim?’”, transmite ICDL.
Potrivit sursei citate, pentru a prospera în 2026, companiile trebuie să urmeze cinci pași esențiali:
- Integrarea securității în strategia de business.
- Investiția în oameni, nu doar în software.
- Stabilirea unor reguli clare pentru utilizarea AI.
- Testarea periodică a competențelor digitale.
- Promovarea unei culturi a responsabilității.
Recent, ICDL România a lansat împreună cu AOAR platforma GhidAI.ro, care sprijină IMM-urile în procesul de alfabetizare digitală.

Sursa foto: Depositphotos / denisismagilov