Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a lansat în licitaţie proiectarea noului drum expres Bucureşti – Târgovişte, cu profil apropiat de o autostradă, după cum a anunţat ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă.
Decizia de a realiza un drum expres între Bucureşti şi Târgovişte vine după ce la începutul anului a fost reziliat contractul pentru modernizarea Drumului Naţional 71 Bâldana – Târgovişte, două motive fiind invocate atunci: constructorul nu a depus scrisoarea de garanţie în termen şi soluţia tehnică necorespunzătoare pentru 2021 care prevedea dublarea drumului care trece peste 53% din lungime prin localităţi.
Pentru acest drum expres ministrul Cătălin Drulă a promis, într-o postare pe Facebook, soluţii moderne. „Este vorba de un drum nou, care nu va trece prin localități, cu 2 benzi pe sens și separare pe mijloc, cu noduri denivelate, apropiat de profilul unei autostrăzi. Legătura cu Bucureștiul va fi făcută, cel mai probabil, cu un nod din viitoarea autostradă de centură A0 Nord (în prezent, aproape de finalizarea licitației). Proiectul este lansat pe noul caiet de sarcini pentru documentații tehnice elaborat de CNAIR. Un caiet de sarcini cu condiții contractuale mult mai clare și echilibrate, pentru a nu mai avea problemele de pe contractele din trecut”, a afirmat Drulă.
Alte două proiecte de investiţii importante în judeţul Dâmboviţa care au trecut prin mai multe serii de licitaţii anulate şi contestaţii sunt modernizarea tronsonului Bâldana – Titu de pe DN 7 (Drumul vechi spre Piteşti), lucrarea promisă de peste 10 ani Centrului Tehnologic Renault de la Titu şi modernizarea DN 71 Târgovişte –Sinaia (fără dublare).