Două containere încărcate cu piese auto second hand şi maşini uzate au fost descoperite de autorităţi în Portul Constanţa, transmite News.ro. Acestea sosiseră din Canada, respectiv SUA şi au fost considerate deşeuri, nefiind permisă intrarea în ţară.
Potrivit unui comunicat de joi al Gărzii de Coastă, autorităţile au verificat două containere sosite în Portul Constanţa.
În primul container, sosit din SUA, s-a constatat că se aflau două autoturisme grav avariate, destinatarii fiind doi cetăţeni români domiciliaţi pe raza judeţului Constanţa.
“În urma verificărilor s-a stabilit că cele două maşini figurau ca daună totală în urma unor accidente de circulaţie. Conform legislaţiei în domeniu, acestea nu pot fi înmatriculate pe teritoriul României, iar piesele acestora nu pot fi folosite, sens în care operaţiunea de import nu a fost finalizată”, a transmis Garda de Coastă.
Sursa citată menţionează că cel de-al doilea container, sosit din Canada, avea ca marfa declarată piese auto second hand şi părţi din autoturisme uzate, destinatarul fiind o firmă de pe raza judeţului Suceava.
“În urma verificărilor s-a constatat că piesele auto, în cantitate totală de 10 tone, provin de la autoturisme lovite, daună totală, ce nu pot fi reparate sau comercializate pe piaţa din România, constatându-se că acestea sunt deşeuri”, a mai precizat comunicatul.
În cele două cazuri, autorităţile au dispus măsura nepermiterii intrării pe teritoriul României şi trimiterii containerelor în ţările de expediţie, fiind întocmite dosare penale sub aspectul săvârşirii infracţiunii de import ilegal de deşeuri.
În urmă cu doar câteva zile, Executivul a aprobat un act normativ care va limita la 15 numărul de puncte de trecere a frontierei ce vor putea fi tranzitate de mijloacele de transport încărcate cu deşeuri reciclabile, transmite Agerpres. S-a stabilit şi trasabilitatea obligatorie de la graniţă până la locul unde se va face reciclarea, pentru a elimina posibilitatea ca autocamioanele să se poată deplasa fără GPS.
Afacerile cu gunoaie, în special cu cele importate, au ajuns să reprezinte un business foarte profitabil, estimat la aproape jumătate de miliard de euro, arată o analiză Frames publicată în septembrie. Dincolo de datele oficiale, cele comunicate de companii la Ministerul Finanțelor, compania de consultanță estimează că business-ul din sectorul gunoaielor ar fi, în realitate, la un nivel cel puțin dublu.