Stellantis a oferit noi detalii despre strategia sa de electrificare la prezentarea situației financiare pentru 2021: Fiat și Abarth urmează să devină mărci pur electrice în Europa începând cu 2027.
Până acum, Fiat a oferit o fereastră de timp aproximativă pentru decarbonizarea tuturor modelelor de mașini între 2025 și 2030 pentru aceasta. La acea vreme, raționamentul era că Fiat va deveni apoi o marcă complet electrică, de îndată ce mașinile electrice deveneau mai ieftine decât motoarele cu ardere comparabile.
Dacă acest lucru este acum prognozat pentru 2027 în calculele Stellantis sau dacă există alte motive în spatele deciziei nu este clar din prezentare însă, compania susține că „portofoliul său va deveni 100% BEV până în 2027 în Europa”.
În prezent, Fiat are trei modele de vehicule electrice în gama sa. Cel mai cunoscut reprezentant este electricul 500, care, potrivit Stellantis, a fost cel mai bine vândut BEV în douăsprezece țări anul trecut – Fiat a vândut 44.000 de unități în întreaga lume. În gamă se află și vehiculele comerciale electrice Ducato și Scudo, iar anul acesta urmează apatiția lui e-Ulysse. Zvonurile despre un Panda electric circulă de ceva vreme. În prezent, Fiat oferă încă vechiul 500 cu combustie internă și unități hibride, precum și 500X, 500L, Panda cu combustie internă și Tipo.
Stellantis anunțase deja că DS va deveni marcă de mașini pur electrice din 2024, Lancia din 2026, Alfa Romeo din 2027 și Opel din 2028.
În total, Stellantis va lista 13 noi modele BEV și opt PHEV până la sfârșitul anului 2023.
Modelele încă necunoscute includ două modele Citroen, un model marca Fiat (posibil E-Panda), un Jeep complet electric necunoscut și versiunile BEV și PHEV ale modelelor compacte Opel Astra și Peugeot 308.
Pe segmentul vehiculelor comerciale, Stellantis listează deja anunțatele Fiat e-Scudo și Ram ProMaster (o ramură a e-Ducato), precum și un model TBA (to be announced) al Fiat Professional.