Un fintech polonez de plăți vizează România și alte piețe europene. Numărul românilor care fac cumpărături online în prezent, similar cu cel din Polonia în 2015

BLIK

Sistemul de plăți mobile BLIK, lansat cu sprijinul tuturor băncilor importante din Polonia în 2015, analizează posibilitățile de extindere în alte țări din UE, prioritatea fiind România, a doua cea mai mare piață din CEE, arată compania.

„Lucrăm intens la stabilirea de parteneriate cu băncile din regiunea Europei Centrale și de Est. Strategia noastră este de a dezvolta acorduri cu cele mai mari bănci de pe piața locală și de a demonstra că o abordare comună poate duce la o dezvoltare mult mai rapidă a industriei. Credem că putem construi rapid pe alte piețe – cum ar fi România – un sistem de plăți popular bazat pe aplicații de mobile banking și ușor de acceptat de către magazinele online, folosind tehnologia pe care am creat-o deja și experiența noastră de șapte ani de consolidare a businessului BLIK în Polonia”, explică Dariusz Mazurkiewicz, CEO al BLIK.

Potrivit companiei, dezvoltarea mobile banking-ului și a comerțului electronic în România se află într-o etapă foarte matură, astfel că majoritatea clienților sunt deja obișnuiți cu plățile mobile.

„Astăzi, numărul persoanelor care fac cumpărături online în România și preferințele lor de plată sunt practic aceleași ca în Polonia, la momentul la care BLIK a intrat pe piață. Circa 44% dintre clienți cumpără online, iar 40% dintre ei aleg să plătească în numerar la primirea comenzii, în timp ce 22% dintre clienți nu au încredere în plata cu cardul. Aceste cifre sunt aproape identice cu cele înregistrate în Polonia în 2015”, explică Elżbieta Wróbel, Business Development Manager la BLIK.

BLIK este un sistem de plăți disponibil în aplicațiile de mobile banking printr-un cont bancar. Sistemul le permite utilizatorilor să plătească online, la terminalele de plată tradiționale, dar și să retragă numerar de la bancomate și să trimită bani altor utilizatori în timp real. Pentru a plăti prin BLIK, aplicația generează un cod de șase cifre, care trebuie introdus online, la terminal sau la bancomat, iar sistemul inițiază o tranzacție care este apoi aprobată în aplicația mobilă a băncii.

21 de milioane de utilizatori ai aplicațiilor de mobile banking din Polonia au deja acces la BLIK, iar peste 10 milioane de persoane îl folosesc în mod regulat pentru plăți. BLIK a fost deja implementat cu succes în Emiratele Arabe Unite. De la lansarea sa în 2015, sistemul a procesat deja peste 1,5 miliarde de plăți. Aproximativ 70% din toate tranzacțiile BLIK reprezintă cumpărături online.

Potrivit unui studiu realizat de compania de consultanță AT Kearney, românii vor să plătească rapid, sigur și cât mai simplu posibil. 35% dintre cei care folosesc astăzi în principal numerar spun că doresc ca plățile să fie simplu și ușor de făcut. O treime dintre cei care folosesc carduri de plată declară că cel mai important lucru pentru ei este securitatea plăților.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *