La nivel mondial, pierderile generate de atacurile cibernetice în eCommerce sunt estimate la 20 de miliarde de dolari în 2021, în creştere cu 14% faţă de anul anterior. În 2021, aproape 40% dintre comercianţii online din întreaga lume au raportat că au fost vizaţi în atacuri de tip phishing, arată o analiză a TARA Interactive, companie românească ce furnizează servicii de dezoltare software şi consultanţă, citată de News.ro. Potrivit acesteia, 80% dintre magazinele online din România ar fi vulnerabile la atacuri de tip phishing.
Securizarea business-urilor în faţa atacurilor cibernetice presupune costuri de la câteva sute de euro, la câteva mii de euro. Cele mai vulnerabile magazine online la atacurile de tip phishing nu au ultimele versiuni de software instalate.
”Creşterea numărului de tranzacţii cu cardul, avansul pieţei de eCommerce din România, ca urmare a schimbării obiceiurilor de consum în pandemie, dar şi războiul din Ucraina, au determinat creşterea numărului atacurilor de phishing, provocând pierderi importante magazinelor online. Cu atât mai mult cu cât comercianţii online din România reacţionează greoi la schimbările rapide din ultima perioadă, platformele acestora sunt vulnerabile la atacurile informatice”, arată analiza TARA Interactive.
Astfel, 80% dintre magazinele online din România sunt vulnerabile la atacurile de tip phishing, lucru care se transferă, automat, şi către clienţii acestora, potrivit analizei.
“Criminalii cibernetici vor căuta mereu noi căi de a eluda sistemele de protecţie ale magazinelor online. Însă, în acelaşi ritm, evoluează şi softurile de monitorizare şi identificare a scripturilor maliţioase inserate în site. Ne aşteptăm la şi mai multe atacuri de phishing, în perioada următoare, dată fiind situaţia geopolitică şi atacurile din partea hackerilor ruşi, dar şi a celor internaţionali”, spune Vlad Lepădatu, managing partner la TARA Interactive, menţionând că, la nivel mondial, pierderile generate de atacurile cibernetice în eCommerce sunt estimate la 20 de miliarde de dolari în 2021, în creştere cu 14% faţă de anul anterior.
În prezent, în România, magazinele online cele mai vulnerabile la atacurile de tip phishing sunt cele care nu au ultimele versiuni de software instalate, fără SSL/HTTPS şi cele care folosesc parole uşor de spart pentru panoul de administrare a comenzilor online.
În ceea ce priveşte investiţiile pentru securizarea business-urilor în faţa atacurilor cibernetice, acestea variază de la câteva sute de euro, la câteva mii de euro, în funcţie de tehnologiile pe care le utilizează magazinele respective, de complexitatea acestora, cu menţiunea că sumele scad dacă strategia de investiţii vizează aici prevenţia, nu intervenţia reactivă.