Hub-ul de dezvoltare software al grupului ING anunță un rebranding din ING Tech în ING Hub și, după afaceri de 86,7 milioane de euro realizate anul trecut, compania mizează pe o creștere de 20-30% în acest an și un număr de 1.500 de angajați.
Cifra de afaceri a companiei a evoluat de la 18 milioane de euro în 2016 la 68 de milioane de euro la sfârșitul anului 2020.
Compania afirmă că și-a schimbat identitatea după ce și-a extins domeniul de activitate pentru a include mai multe servicii și competențe (oferind 150 de servicii în dezvoltare software, managementul datelor, risc și conformitate nefinanciară, audit și operațiuni de retail pentru 24 de unități ING).
În acest moment, numărul de angajați al companiei este de 1.400, iar până la finalul anului, ING Hubs își propune să depășească 1500 de angajați. Recrutările au continuat și în timpul pandemiei, 450 de oameni intrând în echipă din martie 2020 până la începutul lui 2022, când sistemul de lucru a fost fully remote.
În 2022, hub-ul a intrat într-un model de lucru hibrid, după ce s-a mutat în birourile închiriate din clădirea Dacia One. În prezent, la biroul ING Hubs din București sunt aproximativ 3-400 de persoane/zi, iar numărul acestora este în creștere. Suma investită de ING Hubs doar în amenajarea clădirii a fost de 10 milioane de euro.
„Plătim o chirie în media pieței. Am căutat o zonă în care să fim foarte bine conectați cu orașul, să fim lângă ASE, aproape de Politehnică, de universități. Să fie sediul un landmark, să ne facem cunoscuți inclusiv prin prezența în mijlocul orașului”, spune Marian Ion, CEO ING Hubs România.
Însă compania susține că nu plănuiește nici un model 100% remote, nici unul 100% la birou, ci dorește flexibilitate. „Hibrid – model în care am spus că nu o să lucrăm niciodată full remote și nici full time din birou tot timpul. Credem în interacțiuni care au sens între echipe, adică în momentul când se adaugă colegi noi, de exemplu. Preferința ar fi să se întâlnească o dată pe săptămână, dar există un agreement în cadrul echipei de câte ori se întâlnesc”, mai arată CEO-ul.
Compania afirmă că a fost pregătită pentru lucrul remote din pandemie, deoarece oferea deja posibilitatea de a lucra de acasă. „Și înainte de pandemie aveam două zile de lucru de acasă, infrastructura era pregătită și oamenii aveau acest ritm. Aveam lucru agile, echipe globale, oameni obișnuiți să se conecteze la distanță. A venit neașteptat de ușor din punct de vedere logistic. Modul hibrid este ca oamenii să descopere gustul și bucuria socializării”, arată și Maria Gheorghe, IT Lead Data Management, ING Hubs România.
Compania s-a extins recent și în Cluj-Napoca. „Vedem un pool de talente foarte important în Cluj și am vrea să îl accesăm. Credem că avem o propunere foarte bună pentru ei și începem să creștem și acest hub. Pentru Cluj nu am setat un număr de angajați. Urmează să evaluăm în următorii doi ani care este potențialul orașului și ținta. Credem în potențialul orașului”, afirmă Marian Ion.
Compania caută în continuare angajați și are o serie de poziții deschise.
„De ingineri avem mereu nevoie, avem 30-40 roluri deschise, foarte mult în zona de tehnologie Java. ING este o companie axată pe folosirea datelor și acest lucru este parte din strategia globală. Așa că căutăm ingineri de data management, să lucreze cu baze mari de date. Adăugăm și roluri mai specializate, de product owner, oameni care pot să facă legătura între nevoia de business și ce trebuie să se livreze din zona tehnică. Căutăm arhitecți de soluții IT, data sau information architects. Dar și oameni care pot să facă legătura între tehnologie, procese operationale și data, acesta este următorul nivel”, mai arată Maria Gheorghe.
În ceea ce privește salariile oferite, compania susține că are politica de a plăti la mediana pieței, cea de tech.
„Depinde foarte mult de tehnologii, de senioritate, de disponibilitate. ING are politica de a plăti la mediana pieței, facem în fiecare an studii cu cât plătește piața. Piața de tech, nu cea de banking. Dar le luăm pe amândouă în calcul. Și oferim și alte lucruri”, afirmă Marian Ion.