China este principala țară de origine a hainelor importate în Europa, trimițând către Uniune articole vestimentare de 21 de miliarde de euro sau 30% din totalul hainelor provenite din afara blocului comunitar, arată datele publicate de Eurostat.
Următoarea țară din care ne vin hainele este Bangladesh (12 miliarde euro, 18%), succedată de Turcia (8 miliarde euro, 12%), Regatul Unit (4 miliarde euro, 6%), India și Vietnam (fiecare 3 miliarde euro, 4%) și Cambodgia (2 miliarde euro, 4%).
Germania, cel mai mare importator de haine
În 2020, aproape 17 miliarde euro de haine au fost importate de Germania din state membre din afara UE (25% din totalul importurilor extra-UE de importuri de haine după valoare). Acest lucru face din Germania cel mai mare importator de îmbrăcăminte din UE din țări terțe, înaintea Spaniei (10 miliarde euro, 15%) și a Franței (aproape 10 miliarde euro, 14%).
Italia, cel mai mare exportator de îmbrăcăminte
În rândul statelor membre ale UE, Italia a exportat haine în valoare de 10 miliarde euro către statele terțe în 2020 (33% din totalul exporturilor de haine extra-UE în funcție de valoare). Acest lucru face din Italia cel mai mare exportator extracomunitar de haine, înaintea Germaniei (5 miliarde euro, 17%), a Spaniei (4 miliarde euro, 14%) și a Franței (aproape 4 miliarde euro, 13%).
Comerțul cu haine, afectat de pandemie
Pentru a preveni răspândirea pandemiei COVID-19 în 2020, țările din întreaga lume au luat o varietate de măsuri restrictive, care au afectat negativ comerțul internațional cu mărfuri – comerțul cu haine nefiind o excepție.
Ca urmare, importurile de îmbrăcăminte către statele membre ale UE au scăzut cu 14% în valoare în 2020 comparativ cu 2019, în ciuda tendinței de creștere din ultimul deceniu (în creștere cu 24% din 2010).
În timp ce UE a importat astfel haine în valoare de 69 miliarde euro în 2020 din state terțe, exporturile UE de haine către țările din afara UE au valorat 30 miliarde euro în 2020. Comparativ cu 2019, exporturile au înregistrat o scădere a valorii cu 14%, după o creștere constantă în ultimul deceniu (o creștere cu 64% față de 2010).