Băncile din România lansează campanii de educație financiară și le dau teste consumatorilor. Rezultat: “Nota” medie de alfabetizare în banking e 7,5

dreptul la banking Foto: ARB

Scorul mediu de alfabetizare financiară în rândul celor peste 4.000 de români care și-au testat cunoștințele de educație financiară în cadrul campaniei “#Dreptullabanking îți aduce libertate de mișcare” este de 7,53. Aproximativ 22,5% dintre participanți au oferit răspunsuri corecte la peste 80% din întrebări și au fost desemnați câștigători.

Românii au fost invitați, timp de o săptămână, să își testeze cunoștințele de educație financiară în cadrul campaniei #Dreptullabanking, campania băncilor din România dezvoltată cu sprijinul Asociației Române a Băncilor (ARB), la stația de metrou Universitate, până la data de 2 noiembrie 2022. Peste 4.000 de români și-au testat cunoștințele.

Asociația Română a Băncilor invită românii să-și testeze cunoștințele de educație financiară prin intermediul quiz-ului publicat online pe site-ul campaniei www.dreptullabanking.ro. Acesta le oferă utilizatorilor atât posibilitatea de a înțelege modul în care funcționează economia, băncile, produsele și serviciile bancare, precum și cum să își gestioneze banii sau să se protejeze de fraude.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

Acțiunea „Dreptul la Banking îți aduce libertatea de mișcare” este parte din campania #Dreptullabanking, lansată în anul 2020 din dorința de a crește gradul de conștientizare și de educație financiară în România. În cea mai recentă campanie, 900 de participanți au câștigat abonamente Metrorex și/sau STB pentru o lună.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Teste pentru ce?
    Observati ca:
    gradul de bancarizare a populatiei e redus,
    Nu se va imbunatati pentru ca nu s-a facut nimic pentru atragerea clientilor.
    Migratia clientilor de la o banca la alta sau acestia deschid conturi la inca o banca sau doua.
    Atat.
    Tinerii de pana la 30 sau 35,de ani, nascuti la Revolutie , ar trebui sa fie baza clientelei bancare.
    Nici vorba.
    Preocupare Zero a sistemului bancar.
    Iar faptul ca majoritatea din tineri au sau fac o facultate nu inseamna ca inteleg abc-ul bancar.
    Sau mai învata cu cardul pe altcineva!🤣

    – reteaua de unitati bancare e foarte mare fata de potentialul pietii,
    Sunt banci cu o retea mare de agentii si o rata a profitului mica.
    O analiza a profitului pe salariat ar spune multe si ar spune mult despre dimensionarea retelei.
    Si pana la urma sunt cca 4,8 milioane salariati, 1,5 milioane de inteprinzatori PF&PJ si 1 milion de pensionari care pot fi bancarizati.
    Restul:cu capitaluri negative, cu neincredere, cu dezinteres de fenomen, etc.
    La ce ajuta o retea de cca 4000 de unitati?
    Sunt cozi la bancomate cand e zi de salariu si cam atat.
    Iar foarte putin platesc cu cardul.
    Despre cei care folosesc alte mijloace de plata electronice se poate spune ca sunt foarte putini.
    Raportat la populatia activa.

    – politica salariala in agentii este incorecta fata de Centralele bancilor, de aici aparand neincrederea intre salariatii din rețea si salariatii din Centrală, neîncrederea clientelei de a aplica la produsele si serviciile bancare.
    Si asta e doar una din cauzele gradului de bancarizare redus din Ro. Sunt si alte cauze care tin profitabilitatea pe la 10%. Poate ar fi sensibil pe crestere daca raportul salarial intre un angajat dintr-o agentie si un salariat din Centrala, de pilda un Director, nu ar fi de o Sutime!
    Dai salariu in agentia care vinde mult sau mai mult! Invers mananci din profit!
    Marind exponential salariul Directorului.

    Cum arata Tov. Ciolacu ca a inteles cresterea cu 10% a pensiilor!
    😎
    Pensia de 1800 lei si speciala de 18.000 lei.
    😍
    Poate fi o comparatie!

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.