Marile reţele de retail au înregistrat, în 2021, o cifră de afaceri cumulată cu aproape 20% mai mare faţă de anul pre-pandemic 2019, cu 60% peste rata de creştere a consumului din ultimii doi ani (12,5%), şi peste inflaţia cumulată din perioada 2020-2021, de 7,8%, arată rezultatele studiului “Romania Retail Snapshot”, realizat de Cushman & Wakefield Echinox.
Potrivit sursei citate, majorarea cifrei de afaceri a marilor retaileri a fost susţinută de deschideri de noi magazine, de revenirea consumului în 2021, care s-a resimţit şi în magazinele fizice, în ciuda restricţiilor impuse de pandemie, precum și de creșterea vânzărilor online.
Dintre categoriile analizate, doar operatorii de magazine de încălţăminte au înregistrat o scădere a rulajului, în 2021 faţă de 2019, în timp ce toate celelalte domenii au consemnat avansuri cuprinse între 8,4% şi 39,7%, superioare ratei inflaţiei.
Cele mai mari creşteri ale cifrei de afaceri au fost înregistrate pentru retailerii care comercializează produse Electro – IT (39,7%), DIY – Do-It-Yourself (26,4%), magazine specializate (petshop-uri, farmacii, puncte de vânzare ziare, tutun etc) – de 22,9%, articole sportive (19%) şi bunuri de larg consum – FMCG (18,1%).
Studiul a analizat evoluţia cifrei de afaceri pentru 110 de companii de retail din 12 domenii diferite, respectiv FMCG, fashion, DIY, articole sportive, încălţăminte, articole pentru copii, bijuterii, home & deco, restaurante şi cafenele, cosmetică, electro-IT, magazine specializate.
Companiile incluse în cercetare au raportat, în 2021, o cifră de afaceri cumulată de 27,5 miliarde de euro, comparativ cu 22,9 miliarde de euro în 2019, respectiv 24,8 miliarde de euro în 2020.