Capacitatea aeriană globală va fi anul acesta mai scăzută decât s-a estimat, spune directorul general al Asociaţiei Internaţionale a Transportatorilor Aerieni

avion aviatie IATA Sursa foto: Twitter/@IATA

Capacitatea aeriană globală va fi anul acesta mai scăzută decât s-a estimat şi va rămâne limitată până cel mai devreme în 2025, din cauza întârzierii livrărilor de noi aeronave şi a deficitului de piese de schimb, a avertizat Willie Walsh, directorul general al Asociaţiei Internaţionale a Transportatorilor Aerieni (IATA), transmite agenția Reuters, citată de Agerpres.

“Nu văd o îmbunătăţire reală sau semnificativă probabil până în 2025 cel mai devreme, dar ar putea dura chiar mai mult”, a declarat Walsh pentru Reuters, în marja unei conferinţe desfăşurate miercuri la Dublin.

Companiile aeriene, sperând să depăşească dificultăţile provocate de restricţiile impuse în pandemie, se aşteaptă ca în 2023 cererea pentru călătorii să se redreseze la nivelul din 2019 sau chiar peste, dar lipsa de aeronave pentru a face faţă cererii ar putea afecta creşterea industriei aeriene.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Producătorii de avioane Boeing şi Airbus se confruntă cu dificultăţi din cauza perturbărilor din lanţurile de aprovizionare, care au dus la întârzieri în livrările de noi aeronave, iar Walsh susţine că şefii companiilor aeriene i-au spus că nu sunt suficiente piese de schimb, în special pentru motoare.

“Aceasta înseamnă că în acest an capacitatea va fi uşor mai scăzută decât s-a estimat”, a declarat Walsh, care se aşteaptă ca reducerea din 2023 să fie de sub 10%.

Dar Walsh a explicat că nu se aşteaptă la haos pe aeroporturi în această vară.

În 2022, deficitul de forţă de muncă şi majorarea bruscă a cererii, după ridicarea restricţiilor în Europa, au forţat operatorii aerieni să anuleze multe zboruri şi să scadă capacitatea.

“Nu cred că va fi haos, deoarece companiile aeriene îşi ajustează capacitatea, astfel încât să facă faţă problemelor apărute în ultimul moment”, a explicat şeful IATA.

IATA reprezintă aproximativ 290 de companii aeriene din întreaga lume, echivalentul a 82% din traficul aerian mondial.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: