Scăderea activităţii de producţie din zona euro a trecut probabil de perioada cea mai dificilă, pe măsură ce lanţurile de aprovizionare încep să se redreseze şi presiunile inflaţioniste se reduc, ceea ce a condus la o revenire a optimismului în rândul managerilor de fabrici, potrivit unui sondaj publicat luni, transmite Reuters, potrivit News.ro.
Indicele final privind intenţiile de achiziţii ale managerilor (PMI), calculat de S&P Global, a revenit la 47,8 în decembrie, de la 47,1 din noiembrie, fiind egal cu o lectură preliminară, dar încă sub pragul de 50 care separă creşterea de contracţie.
Un indice care măsoară producţia a ajuns, de asemenea, la nivelul de 47,8, în creştere faţă de 46,0 în noiembrie, marcând a şaptea sa lună cu valori sub 50, dar cel mai mare din iunie.
Datele finale au fost compilate mai devreme decât de obicei luna trecută, din cauza sezonului sărbătorilor.
”O a doua scădere lunară succesivă a ratei de pierdere a producţiei fabricii aduce un pic de bucurie pentru sectorul de producţie asediat, pe măsură ce începem noul an. Perspectivele s-au înseninat pe fondul semnelor de vindecare a lanţurilor de aprovizionare, diminuării semnificative a presiunilor inflaţioniste, precum şi al calmării preocupărilor legate de criza energetică din regiune, mulţumită parţial asistenţei guvernamentale”, a declarat Chris Williamson, economist-şef pentru afaceri la S&P Global Market Intelligence.
În timp ce subindicii preţurilor de intrare şi de ieşire au rămas ridicaţi, ambii au scăzut substanţial, veşti probabil binevenite pentru factorii de decizie ai Băncii Centrale Europene, care au încercat să calmeze inflaţia prin înăsprirea politicii monetare.
Odată cu scăderea presiunilor inflaţioniste, vindecarea lanţurilor de aprovizionare şi evitarea probabil a unei crize energetice, managerii de achiziţii au devenit mai optimişti, iar indicele producţiei viitoare a sărit la 53,8, de la 48,8.
Numărul directorilor optimişti în ceea ce priveşte anul următor l-a depăşit pe cel al pesimiştilor pentru prima dată din august, sugerând o îmbunătăţire constantă a încrederii în afaceri”, a spus Williamson.