Acțiunile Tesla Inc. au început anul 2023 cu o scădere de aproape 4% marți, extinzând vânzarea din cel mai prost an al lor, din cauza îngrijorărilor tot mai mari legate de slăbirea cererii și a problemelor logistice care au îngreunat livrările, scrie Reuters.
Cel puțin patru case de brokeraj și-au redus țintele de preț și estimările privind profiturile, căutând o scădere mai mare după ce acțiunile au suferit cea mai mare pierdere anuală de la intrarea la bursă în 2010.
Acțiunile producătorului de vehicule electrice se tranzacționau la 118 dolari, după ce anul trecut au pierdut 65% din valoarea lor de piață. Firma, care a avut un vârf de capitalizare de piață de peste 1.000 de miliarde de dolari, are acum o evaluare de aproximativ 390 de miliarde de dolari.
Acest lucru îl face în continuare cel mai valoros producător auto din lume, chiar dacă producția sa este o fracțiune din cea a rivalilor precum Toyota Motor Corp din Japonia.
Producătorii auto mondiali s-au luptat în ultimele luni cu o scădere a cererii în China, cea mai mare piață auto din lume, unde răspândirea COVID-19 a afectat creșterea economică și a pus presiune asupra cheltuielilor de consum.
Tesla a încercat să gestioneze presiunea prin oferirea unor reduceri importante în această țară, precum și a unei subvenții pentru costurile de asigurare.
De asemenea, producătorul auto intenționează să deruleze un program de producție redus în ianuarie la uzina sa din Shanghai, prelungind producția redusă începută în decembrie până în 2023, potrivit Reuters.