Industria aviatică globală va reveni la profitabilitate în acest an, iar traficul aerian va atinge nivelurile anterioare pandemiei până în luna iunie, datorită creșterii din Asia și redeschiderii pieței din China, potrivit companiei de leasing de aeronave Avolon, scrie Financial Times.
Însă cea mai mare constrângere în calea redresării este capacitatea companiilor aeriene de a pune în aer aeronavele, pe fondul întârzierilor de fabricație, a precizat Avolon într-un raport intitulat „2023 Outlook: Climb to Cruise”.
Pentru fiecare două locuri de capacitate aeriană adăugate la nivel mondial, unul este în Asia, a subliniat raportul.
Traficul de pasageri și-a revenit cu 70% anul trecut, condus de Europa și America de Nord. Avolon, una dintre cele mai mari companii de leasing din lume, a prognozat pentru acest an un profit în acest sector de aproximativ 4,7 miliarde de dolari, după ce în ultimii doi ani a înregistrat pierderi.
Redresarea financiară a companiilor aeriene se dovedește a fi mai rapidă decât redresarea capacității. Traficul aerian este cu 25% sub nivelul din 2019, dar veniturile sunt cu doar 13% mai mici.
„Cererea de călătorii nu mai este constrângerea pentru redresare, ci capacitatea companiilor aeriene de a pune avioanele în aer”, a declarat Avolon.
Compania a prezis perspective luminoase pentru industria de leasing, menționând că „piețele aviatice se adaptează la ratele mai mari ale dobânzilor, iar ratele de leasing sunt în creștere, creând oportunități pentru locatorii bine capitalizați cu grad de investiție”.