Înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor au scăzut cu 12,3% în trimestrul IV 2022 faţă de aceeași perioadă a anului precedent, arată datele Institutului Național de Statistică. De asemenea, înmatriculările noi de vehicule pentru transportul mărfurilor au scăzut cu 7,2% comparativ cu trimestrul IV din anul 2021. În trimestrul IV 2022, ponderea înmatriculărilor noi de autoturisme second hand importate în total înmatriculări noi de autoturisme a fost de 68,3%, în scădere cu 5 puncte procentuale față de același trimestru al anului 2021.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

În trimestrul IV 2022 comparativ cu trimestrul IV al anului 2021, înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor au înregistrat creṣteri la categoria autobuze și microbuze cu 54,9% ṣi la categoria mopede ṣi motociclete cu 12,5% ṣi scădere la categoria autoturisme cu 13,1%. În ceea ce privește înmatriculările noi de vehicule rutiere noi pentru transportul pasagerilor au fost înregistrate creṣteri la toate categoriile astfel: la categoria autobuze ṣi microbuze cu 78,9%, la categoria mopede ṣi motociclete cu 23,9% ṣi la categoria autoturisme cu 3,4%

Referitor la înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul mărfurilor au fost înregistrate scăderi la categoria autocamioane (inclusiv vehicule rutiere pentru scopuri speciale) cu 17,2% ṣi creṣteri la categoria autotractoare cu 11,2% ṣi la categoria remorci ṣi semiremorci cu 3,3%. Înmatriculările noi de vehicule rutiere noi pentru transportul mărfurilor au înregistrat creṣtere la categoria autotractoare cu 45,1% ṣi scăderi la categoria autocamioane (inclusiv vehicule rutiere pentru scopuri speciale) cu 12,8% ṣi la categoria remorci ṣi semiremorci cu 0,6%. Faţă de trimestrul III 2022, în trimestrul IV 2022, înmatriculările noi de vehicule rutiere au înregistrat scădere cu 12,5% la vehiculele pentru transportul pasagerilor ṣi cu 10,9% la vehiculele pentru transportul mărfurilor.

Analize Economedia

Hidroelectrica logo
armament-romania
utilitati, electricitate, energie
Angajați, recrutări
inflatie
aparare militari
baraj Hidroelectrica
joburi, oameni, persoane, agitație, aglomeratie, locuri de muncă, muncă, angajatori, stradă
Neptun Deep
bursa, investitii, indici, cresteri, scaderi, investitori
calcule buget
Biserica fortificată din Bierțan) de Kayle Kaupanger
Economii, Bani, Tineri, Pușculiță
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume

Vehiculele rutiere clasificate în conformitate cu Normele europene de poluare, înmatriculate în circulație, cuprindeau, la sfârșitul trimestrului IV 2022, în proporție de 59,9%, vehicule cu normele de poluare Euro 4, Euro 5 sau Euro 6 și în proporție de 11,5%, vehicule cu norma de poluare Non-Euro.

Pentru categoria autoturisme, cea mai însemnată pondere a fost deținută de vehicule conforme cu norma europeană Euro 4, respectiv 34,9%; pentru categoria autobuze ṣi microbuze cele mai multe vehicule, respectiv 24,8% au fost clasificate în norma Euro 3, iar pentru categoria mopede ṣi motociclete, cele mai multe vehicule, respectiv 27,7% au fost clasificate Non-Euro. Vehiculele conforme cu norma europeană Euro 3 au predominat pentru categoria autocamioane în proporṭie de 29,3%, cele conforme cu norma Euro 6 au fost preponderente pentru categoria autotractoare în proporṭie de 37,3%, în timp ce pentru categoria vehicule rutiere pentru scopuri speciale cele mai multe vehicule, respectiv 24,9% au fost clasificate în norma Non-Euro.